China va deveni cel mai mare exportator la nivel mondial, în 2008

China va depăşi Germania şi va deveni cel mai mare exportator de bunuri din lume în 2008, mai devreme decât anticipau analiştii, a anunţat, vineri, Camera de Comerţ şi Industrie a Germaniei.

18 afișări
Imaginea articolului China va deveni cel mai mare exportator la nivel mondial, în 2008

China va deveni cel mai mare exportator la nivel mondial, în 2008 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Germania ocupă prima poziţie începând din 2003, însă aprecierea dolarului în raport cu euro va ajuta China să ocupe primul loc în 2008, cu un an mai devreme decât estimau economiştii.

"Vom pierde prima poziţie în favoarea Chinei încă din acest an, chiar dacă la o diferenţă mică", a declarat Axel Nitschke, directorul departamentului de comerţ exterior al instituţiei germane.

Exporturile germane vor atinge un nou record de peste 1.000 de miliarde de euro în 2008, însă suma va fi depăşită de economia chineză, a adăugat Nitschke.

"Motivul este aprecierea dolarului. Asta este cauza pentru care exporturile chineze, denominate în dolari, au o valoare mai ridicată", a spus el. Două treimi din exporturile germane au avut ca destinaţie alte state europene şi au fost plătite în euro, a precizat oficialul german.

Moneda europeană a coborât în jurul valorii de 1,25 dolari, faţă de 1,6 dolari în iulie.

Efectele crizei economice vor fi mai grave în Germania, care exportă în mai mare măsură bunuri investiţionale cu valoare ridicată decât în China, care vinde în afara ţării mai ales textile sau electronice, consideră Nitschke.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici