Concedieri la Subansamble Auto din Piteşti

Societatea Subansamble Auto din Piteşti va concedia, pe 1 decembrie, 800 de angajaţi din totalul de 3.600, ca urmare a scăderii comenzilor din partea Automobile Dacia şi din partea altor companii străine cu care firma are contracte.

369 afișări
Imaginea articolului Concedieri la Subansamble Auto din Piteşti

Concedieri la Subansamble Auto din Piteşti

"Societatea noastră are 50% din producţie destinată Uzinei Dacia, iar cealaltă jumătate este contractată la export. Criza ne-a lovit din ambele părţi, comenzile de la Dacia au scăzut cu 20%, dar noi avem probleme şi cu partenerii noştri externi, unde comenzile au scăzut cu 40-50%. Suntem nevoiţi să luăm această măsură de concediere colectivă şi urmează să vedem care este perspectiva şi care va fi strategia noastră pentru 2009", a declarat directorul Subansamble Auto Piteşti, Gheorghe Badea.

TITLURILE ZILEI

Decizia conducerii are la bază faptul că în lunile octombrie şi noiembrie comenzile au scăzut, iar perspectivele nu indică o îmbunătăţire a situaţiei.

"În concluzie, am luat măsuri de concediere colectivă şi sperăm să ne oprim aici cu concedierile", a spus Badea.

Potrivit directorului firmei din Piteşti, contractele cu Dacia au fost suspendate, iar Subansamble Auto se va adapta la programul constructorului de automobile, care, din cauza scăderii cererii de pe piaţa românească şi a recesiunii din majoritatea pieţelor mondiale, a întrerupt producţia în zilele de 30 şi 31 octombrie, 13 şi 14 noiembrie, precum şi în intervalul 20 noiembrie - 7 decembrie.

Subansamble Auto Piteşti a oprit producţia pe 19 noiembrie, măsura urmând să fie menţinută până pe 8 decembrie.

Firma produce accesorii şi piese de schimb pentru autoturisme şi are 3.600 de salariaţi, care lucrează în patru fabrici, la Piteşti, Craiova, Câmpulung Muscel şi Curtea de Argeş. Disponibilizarea colectivă a celor 800 de angajaţi este cea mai mare din istoria societăţii.

Persoanele vizate de această decizie vor primi, în momentul concedierii, câte două salarii compensatorii.

Alte companii din industria auto au anunţat de asemenea oprirea temporară a producţiei, concedieri sau neprelungirea unor contracte de muncă pe perioadă determinată.

Astfel, firma Leoni a disponibilizat 10% din personalul care lucra pe platforma de la Mioveni (22 de oameni), iar 400 de angajaţi ai Elba Timişoara, respectiv 35% din personalul companiei, sunt în şomaj tehnic până pe 8 decembrie. Contractele de muncă care expiră în decembrie, ale angajaţilor temporari de la Elba, nu vor fi prelungite. Compania are în total 84 de angajaţi pe perioadă determinată, ale căror contracte expiră în decembrie, ianuarie şi februarie.

Dacia va decide, în prima săptămână din decembrie, dacă va prelungi sau nu contractele de muncă nepermanente pentru 600 de angajaţi.

De asemenea, producătorul francez Michelin va închide fabricile Silvania şi RomSteel Cord din Zalău din 12 decembrie şi până în ianuarie, tot din cauza scăderii cererii. În cazul celei de-a treia uzine a Michelin, Victoria Floreşti din Prahova, nu a fost luată încă o decizie privind întreruperea producţiei.

Asociaţia Constructorilor de Automobile din România a anunţat săptămâna trecută că va solicita instituţiilor statului un set de măsuri pentru a revitaliza industria auto naţională, cum ar fi amânarea plăţii TVA şi a unor obligaţii la bugetul de stat, relaxarea creditelor pentru producţie şi creşterea taxei auto la maşinile vechi.

Vânzările de autovehicule noi au scăzut în octombrie cu 26,8% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 24.438 de unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici