Hellvig aşteaptă 15.000 de străini la concertul Lady Gaga din Bucureşti. Hotelierii îl contrazic pe ministrul Turismului

Concertul artistei Lady Gaga la Bucureşti, la care va fi promovat brandul României pentru 93.000 de euro, atrage 15.000 de turişti străini, potrivit ministrului de resort, Eduard Hellvig, estimare contrazisă însă de hotelieri, care nu simt un aflux de turişti în Capitală.

900 afișări
Imaginea articolului Hellvig aşteaptă 15.000 de străini la concertul Lady Gaga din Bucureşti. Hotelierii îl contrazic pe ministrul Turismului

Lady Gaga (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

"În raportul care a fost supus există un număr de 15.000 de turişti străini (n.r. - care vor veni la concertul Lady Gaga). Vom vedea numărul de bilete care a fost vândut turiştilor străini. Trebuie să reţineţi că există acest tip de turism de city break, care îl folosesc foarte mulţi nemţi şi britanici", a afirmat ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului.

Hellvig a adăugat că că preţul biletelor la concert este mult mai mic decât dacă acesta s-ar fi desfăşurat în alte ţări, iar aceasta este o oportunitate pentru străini să vină şi să vizioneze un asemenea concert.

"Nu cred că în Bucureşti au venit 15.000 de turişti. Asta ar însemna cel puţin 70 de avioane. Astăzi era însă linişte pe aeroport", a declarat agenţiei MEDIAFAX Radu Enache, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR).

El spune că gradul de ocupare a hotelurilor din staţiuni nu arată mai bine decât în urmă cu câteva zile.

"Nu este aglomerat în hoteluri în perioada asta", a adăugat Enache.

Întrebat unde ar putea fi văzuţi cei 15.000 de turişti străini, în condiţiile în care cei 30.000 de spanioli veniţi la finala Europa League din Bucureşti umpluseră oraşul, Hellvig a afirmat: "În primul rând ar trebui să întrebaţi organizatorii".

Ministrul a explicat că anul trecut a fost elaborat planul de marketing pentru promovarea brandului turistic, iar pentru acesta au fost alocate 75 de milioane de euro din fonduri europene.

Strategia de promovare a stabilit participarea la târguri, organizarea de evenimente, vizite de jurnalişti străini, publicitate internă şi internaţională, outdoor etc.

Ministrul a mai spus că pe data de 8 decembrie a fost depusă o solicitare de finanţare de către firma organizatoare, în valoare de 600.000 de euro. MDRT a trimis propunerea la consultantul cu care lucrează din octombrie 2011, iar acesta a analizat solicitarea până pe 29 mai 2012.

Astfel, pe 3 iulie, potrivit lui Hellvig, "s-a luat decizia" de finanţare cu 256.000 de euro a trei evenimente respectiv festivalul B'estfest şi concertele Red Hot Chili Peppers şi Lady Gaga. Pentru promovarea brandului la concertul Lady Gaga suma alocată este de 93.000 de euro, finanţată din fonduri europene.

"Retragea finanţării pe care ministerul se angajase să o facă ar fi putut crea deservicii de imagine României în plan internaţional, deservicii care ar fi afectat industria turistică. Acest concert are o relevanţă internaţională şi ca urmare aduce din punct de vedere al ministerului plus valoare în ceea ce înseamnă promovarea brandului de ţară şi a turismului", a mai spus el.

Conform caietului de sarcini, pentru concertul Lady Gaga, este vorba de promovarea TV a brandului de turism prin 250 de spoturi a câte 30 de secunde, pe un post TV în perioada 15 iulie-31 august, promovarea în presa scrisă prin campanie de print, prin 20 de apariţii ale logo-ului României în aceeaşi perioadă, promovarea online pe mai multe site-uri şi promovare outdoor.

"În ceea ce priveşte artistul Lady Gaga este un artist care la momentul acesta este foarte căutat, este foarte ascultat, a fost foarte aşteptat în Europa, dar în ceea ce mă priveşte, eu personal ascult un altfel de muzică", a mai spus Hellvig.

Concertul de la Bucureşti este cel de-al doilea pe care Lady Gaga îl susţine în Europa în cadrul turneului "The Born This Way Ball". Cântăreaţa americană a mai concertat la Sofia marţi seară.

Artista a sosit miercuri dimineaţă la Bucureşti, însă a stat în jur de patru ore în autocarul cu care a venit din Bulgaria şi care a fost parcat în faţa hotelului Athénée Palace Hilton din centrul Capitalei. Ea a fost întâmpinată de zeci de fani adunaţi în faţa hotelului unde este cazată - Athénée Palace Hilton -, miercuri, în jurul orei 14.30, când a coborât din autocar.

Cântăreaţa Lady Gaga a devenit celebră graţie unor piese precum "Bad Romance" şi "Poker Face", dar şi cu ajutorul unui marketing agresiv şi provocărilor - în special vestimentare.

În mai puţin de trei ani de carieră, Lady Gaga a câştigat numeroase premii, printre care cinci Grammy (din 12 nominalizări), a stabilit două recorduri mondiale şi a înregistrat vânzări de peste 23 de milioane de exemplare din albume şi 64 de milioane din single-uri. Billboard a numit-o "artistul anului" 2010 şi "cel mai bine vândut artist al anului 2010". Lady Gaga a ocupat locul 73 pe lista celor mai influenţi oameni ai decadei 2000, a fost inclusă în Topul 100 al celor mai influenţi oameni din lume întocmit anual de revista Times, iar Forbes a introdus-o pe lista celor mai puternice celebrităţi de pe glob. Tot editorii revistei Forbes au poziţionat-o pe locul 7 pe lista lor anuală a celor mai influente femei din lume.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici