Jorge Araya va prelua poziţia de director general pentru BAT România şi de director al noii arii Europa de Sud-Est

  • Fred Monteiro, director general al BAT România şi directorul Ariei Europa Centrală şi de Sud, promovat în Consiliul Director al BAT ca director al Regiunii Americi & Europa
  • Jorge Araya va prelua poziţia de director general pentru BAT România şi de director al noii arii Europa de Sud-Est.
220 afișări
Imaginea articolului Jorge Araya va prelua poziţia de director general pentru BAT România şi de director al noii arii Europa de Sud-Est

Fred Monteiro, care a ocupat până în prezent funcţia de director al Ariei Europa Centrală şi de Sud în cadrul BAT şi director general al BAT România, a fost promovat în Consiliul Director al BAT ca noul director regional pentru Americi şi Europa, începând cu 1 aprilie 2023. Din iulie 2021, Fred Monteiro a coordonat de la Bucureşti activitatea BAT în România şi alte şase pieţe. În timpul mandatului său, BAT a devenit în România cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, depăşind pragul de 10 miliarde de lei sub formă de taxe şi accize plătite în 2021.

România continuă să joace un rol semnificativ în cadrul BAT, devenind sediul şi punctul de coordonare pentru afacerile companiei din alte douăsprezece pieţe din noua arie. Jorge Araya va prelua funcţia de director general al BAT România şi director al nou-înfiinţatei Arii Europa de Sud-Est. Odată îndeplinite toate formalităţile, Jorge şi echipa sa de management cu sediul în România vor coordona de la Bucureşti activitatea BAT din România şi alte douăsprezece pieţe: Italia, Turcia, Bulgaria, Ucraina, Serbia, Albania, Macedonia, Bosnia-Herţegovina, Muntenegru, Slovenia, Croaţia şi Kosovo.

Noile schimbări fac parte dintr-o revizuire strategică globală a regiunilor, ariilor şi funcţiunilor globale din cadrul companiei. De la asumarea obiectivului strategic de construire a unui viitor mai bun (A Better Tomorrow™) în 2020, BAT a înregistrat progrese semnificative în creşterea numărului de consumatori ai noilor categorii de produse cu risc redus*, în dezvoltarea unor mărci globale puternice şi a capacităţilor organizaţionale pentru viitor.

Fred Monteiro a lucrat în cadrul BAT mai bine de 20 de ani, cel mai recent ca director al Ariei Europa Centrală şi de Sud, având sediul în România. Înainte de acest rol, Fred a ocupat numeroase funcţii de conducere, inclusiv director de marketing al produselor de nouă generaţie, director de marketing pentru regiunea Europa şi director general al BAT Japonia.

„Sunt bucuros şi onorat de noul rol, care este foarte complex şi plin de provocări, dar potrivit totodată obiectivului nostru de transformare către un viitor mai bun (A Better Tomorrow™), pentru îndeplinirea căruia ne concentrăm pe dezvoltarea şi comercializarea de noi produse, susţinute ştiinţific, mai puţin nocive* şi adaptate pentru a satisface preferinţele consumatorilor adulţi. De asemenea, sunt foarte mândru de timpul petrecut în România, cu o echipă fantastică care, în 25 de ani de prezenţă locală, a reuşit să aducă o contribuţie uimitoare economiei româneşti în ceea ce priveşte exporturile, ocuparea forţei de muncă şi contribuţia la bugetul de stat. Rămân aproape de organizaţia din România şi voi continua să susţin echipa în atingerea obiectivelor noastre ambiţioase pentru viitor”, a declarat Fred Monteiro, fost director al Ariei Europa Centrală şi de Sud în cadrul BAT şi membru desemnat în Consiliul Director al companiei.

Jorge Araya şi-a început cariera în BAT în Chile în 1995 şi în ultimii 25 de ani a ocupat o serie de funcţii de conducere atât la nivel de piaţă, cât şi la nivel regional în regiunea AmSSA din cadrul BAT, între care director al brandurilor BAT în Mexic, director de marketing în Chile, director de marketing în Brazilia şi director de marketing al regiunii Americi. Înainte de a se muta în România, Jorge a fost vicepreşedinte executiv de marketing în cadrul Reynolds, fiind responsabil pentru toate funcţiunile de marketing din SUA, între care consumatori, comerţ şi marketing digital.

„Aceste schimbări reprezintă un pas important în călătoria noastră de transformare şi sunt onorat să mă alătur echipei din România, unde BAT este prezent de peste 25 de ani cu o performanţă remarcabilă. Având deja o contribuţie semnificativă la economia locală, vom continua să investim în angajaţii noştri, în unităţile noastre de producţie şi în ştiinţă şi inovaţie, elemente esenţiale pentru dezvoltarea produselor noastre cu risc redus* şi pentru îndeplinirea obiectivului de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow)”, a declarat Jorge Araya, noul director general al BAT România şi directorul Ariei Europa de Sud-Est din cadrul BAT.

Despre BAT România

• În 2020, compania a devenit cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu o contribuţie de peste 9.6 miliarde de lei sub formă de taxe şi accize
• BAT a pastrat această poziţie şi în 2021, plătind circa 11 miliarde de lei la bugetul statului
• BAT este cel mai mare jucător al industriei tutunului pe piaţa din România, cu o cotă de piaţă de peste 50%
• BAT are în prezent peste 3.000 de angajaţi în cele trei entităţi economice ale grupului şi generează peste 30.000 de locuri de muncă pe lanţul de distribuţie
• În 2018, BAT a lansat în România glo, cel mai inovator dispozitiv al companiei pentru încălzirea tutunului


Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătăţii, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulţi o gamă variată de produse cu risc redus*.

Compania continuă să susţină clar că ţigările cauzează riscuri majore la adresa sănătăţii şi că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunţarea la fumat. BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternative cu risc redus dovedit ştiinţific*. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transformă într-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrată cu adevărat pe consumatori.

Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 şi de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT şi-a stabilit o serie de obiective ambiţioase de sustenabilitate, precum neutralitatea emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 şi 2 până în 2030, eliminarea utilizării plasticului de unică folosinţă non-necesar şi realizarea tuturor ambalajelor din plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil până în 2025.

BAT are peste 50.000 de angajaţi. Grupul BAT a generat venituri de 27,65 miliarde de lire sterline în 2022 şi un profit din operaţiuni de 10,52 miliarde lire sterline.

Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de ţigarete şi o categorie tot mai largă de produse cu risc redus* din tutun şi nicotină, precum şi produse tradiţionale din tutun care nu implică arderea tutunului. Între acestea se numără ţigări electronice, produse de încălzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum şi produse orale tradiţionale, cum ar fi snus şi snuff umed. În 2022, 22,5 milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implică arderea tutunului, o creştere de 4,2 milioane faţă de anul precedent.

*Bazat pe dovezile existente şi presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc şi provoacă dependenţă.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici