Logan Sedan şi Logan MCV au acoperit anul trecut circa 80% din vânzările Dacia

Logan Sedan a fost anul trecut cel mai bine vândut model Dacia, la nivel mondial, totalizând 106.331 unităţi comercializate, ceea ce înseamnă puţin peste 40% din livrările totale ale mărcii, şi a fost urmat de Logan MCV (break), vândut în 101.029 exemplare.

219 afișări
Imaginea articolului Logan Sedan şi Logan MCV au acoperit anul trecut circa 80% din vânzările Dacia

Logan Sedan

În 2008, Dacia a vândut 257.594 autovehicule.

Logan Sedan a fost introdus pe piaţă în 2004, în România, iar ulterior a fost livrat şi pe pieţe externe. De atunci, maşina a avut mai multe schimbări de ordin estetic şi mici îmbunătăţiri tehnice, ultima restilizare (facelift) şi cea mai importantă având loc la jumătatea anului trecut.

Cea mai importantă piaţă pentru Logan Sedan a fost cea românească, unde au fost livrate 51.159 de unităţi, iar restul de 55.182 de unităţi au fost exportate în aproximativ 50 de state.

Cu toate acestea, vânzările totale ale Dacia au consemnat anul trecut o scădere de 16,7% pe piaţa românească, la 84.707 unităţi, precum şi un declin de aproape 55% în decembrie, la puţin peste 3.600 de maşini.

Cauzele scăderii sunt legate de taxa auto valabilă între 1 iulie şi 15 decembrie 2008, care a permis importul masiv de maşini rulate, precum şi de cererea scăzută de pe piaţă ca efect al crizei financiare.

"Vânzările Dacia în România au scăzut din mai multe motive. Este vorba în principal de taxa auto şi de scăderea cererii în perioada de criză pe care o traversăm", a declarat, vineri, directorul comercial al Dacia, Jacques Daniel, într-o conferinţă de presă organizată pentru a anunţa rezultatele comerciale ale mărcii.

El a adăugat că Dacia nu are o problemă cu importurile de maşini second-hand care au câţiva ani vechime şi care corespund normelor Euro 4, ci cu "rablele" aduse din import.

"Nu cred că o maşină Euro 4 trebuie să fie taxată doar pentru simplul motiv că se află la prima înmatriculare în România. Problema cea mai gravă o avem cu rablele de import, care riscă să transforme România într-un coş de gunoi al Europei", a spus oficialul Dacia.

Cel de-al doilea model, din punct de vedere al vânzărilor mondiale, este Logan MCV (break), comercializat în 101.029 exemplare anul trecut. Aproape 85% (85.854 unităţi) dintre modelele Logan MCV livrate anul trecut au mers la export, restul de 15% (15.175 maşini) fiind vândute în România.

Sandero, cel mai nou model din gama Dacia, este pe locul al treilea. Modelul, lansat la jumătatea anului trecut, a totalizat 38.928 exemplare în 2008, dintre care 77% (puţin peste 30.000 de maşini) au mers la export, iar restul pe piaţa românească.

În cazul Logan VAN (furgon), aflat pe locul al patrulea din punct de vedere al volumelor, vânzările mondiale au fost de 6.207 unităţi anul trecut, comercializate în proporţie de 85% în România.

Cel de-al doilea vehicul comercial al constructorului de la Mioveni, Logan Pick-Up, se află pe ultimul loc la vânzări, cu 4.170 unităţi livrate anul trecut, majoritatea pe piaţa românească.

Începând cu primul trimestru al acestui an, Logan VAN şi Logan Pick-Up vor începe să fie comercializate în Europa pentru a completa gama Dacia pe pieţele respective.

"În acest moment, Dacia are cea mai tânără gamă de modele din Europa, un nou model fiind lansat o dată la cinci luni. În ultimii doi ani am avut cinci lansări, iar acest lucru a contribuit semnificativ la creşterea vânzărilor", a arătat Daniel.

Vânzările mondiale ale mărcii auto naţionale au scăzut cu 15,3% în decembrie, la 18.754 unităţi, dar au crescut cu 11,7% pe ansamblul anului trecut, comparativ cu anul precedent, la nivelul record de 257.594 unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici