Mănescu a discutat despre proiect, miercuri, la Luxemburg, cu ministrul lituanian al Transporturilor, Rimantas Sinkevičius. Proiectul vizează transportul de produse între porturile Klapeida şi Odessa, din Lituania, respectiv Ucraina.
Contribuţia CFR Marfă ar consta în preluarea la transport în tranzit a unei părţi din traficul de containere realizat prin Viking pe reţeaua feroviara românească, între Giurgiuleşti/Galaţi sau Vadu Siret, implicând transbordarea containerelor, sau Ungheni şi Giurgiu/Ruse, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor.
CFR Marfă este cea mai mare companie de transport marfă din România, fiind deţinută de stat. Ministerul Transporturilor vrea să privatizeze compania şi a declarat câştigător al licitaţiei principalul operator privat, GFR, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.
Termenul pentru finalizarea privatizării expiră însă duminică, nefiind prelungit, miercuri, de către Guvern. În lipsa altei decizii pe această temă, GFR ar trebui să achite în următoarele zile încă 170 milioane euro pentru cele 51% din acţiunile CFR Marfă scoase la vânzare.
Citeşte şi: GFR a virat 20 milioane de euro într-un cont escrow, condiţie prealabilă pentru preluarea CFR Marfă
Citeşte şi: Guvernul nu a amânat vânzarea CFR Marfă. Fără altă decizie GFR trebuie să achite acţiunile până luni
Citeşte şi: Stoica, GFR: Nu avem treabă cu Hotărârea de Guvern privind CFR Marfă. Vrem să recuperăm banii dacă MT nu obţine amânarea