Mediafax lansează Anuarul Retail 2009 la Romania Retail Forum

Mediafax, cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România, lansează a patra ediţie a Anuarului Retail la evenimentul Romania Retail Forum 2009, pe care îl organizează marţi, 8 decembrie, la Hotel Hilton.

72 afișări
Imaginea articolului Mediafax lansează Anuarul Retail 2009 la Romania Retail Forum

Mediafax lansează Anuarul Retail 2009 la Romania Retail Forum

Prin cronologii şi analize susţinute de studii ale unor companii de cercetare, Anuarul Retail 2009 examinează evoluţia retailului românesc şi a sectorului de bunuri de larg consum în decursul ultimului an şi anticipează tendinţe din 2010.

Anuarul editat de Mediafax este structurat pe trei capitole - Retail, Producţie şi Servicii conexe -, fiecare dintre ele conţinând analize, câte o cronologie a celor mai importante evenimente din aceste domenii şi informaţii despre companiile principale de pe piaţă.

Ediţia din acest an a publicaţiei se axează pe analiza strategiilor adoptate de retaileri şi a schimbărilor în comportamentul consumatorilor în perioada de criză.

În timp ce recesiunea i-a făcut pe retaileri să ia în calcul posibilitatea reducerii stocurilor şi a spaţiului, reducerea ritmului de deschidere a noi magazine sau chiar închiderea unor unităţi, consumatorii au devenit mai atenţi la ofertele speciale, iar loialitatea lor faţă de anumite branduri s-a erodat, relevă anuarul editat de Mediafax.

Totodată, Anuarul Retail 2009 cuantifică impactul crizei asupra diferitelor sectoare de producţie: morărit şi panificaţie, lactate, carne şi preparate, legume şi fructe, dulciuri, cafea, condimente, răcoritoare, bere, vin, băuturi spirtoase, ţigări, produse de îngrijire personală şi îngrijirea locuinţei.

De exemplu, în timp ce piaţa lactatelor ar putea stagna în 2009, într-un scenariu optimist, la 1,1 miliarde de euro, vânzările de bere au scăzut în acest an cu circa 15% comparativ cu 2008, iar cele de vin - cu circa 10%. Creşterea ponderii produselor de contrabandă în totalul pieţei de ţigări, scăderea loialităţii consumatorilor faţă de brandurile de cafea şi orientarea cumpărătorilor către legumele produse în ţară sunt alte tendinţe analizate în anuar.

"A patra ediţie a Anuarului Retail pune accent pe analiza sectorului de retail şi a celui de bunuri de larg consum prin prisma datelor statistice şi a studiilor realizate de mai multe companii de cercetare, asociaţii şi patronate care au estimat evoluţia şi segmentarea vânzărilor din diferite subsectoare, cotele de piaţă ale principalilor jucători şi comportamentul de consum al românilor sub efectul crizei", spune Gabriela Niculescu, redactor-şef al anuarului.

Anuarul Retail 2009 va fi lansat, marţi, 8 decembrie, la Romania Retail Forum 2009, un eveniment organizat de Mediafax în parteneriat cu Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România - AMRCR, cu tema "Retailul în 2009. Previziuni pentru 2010". Participanţii la forum - retaileri, dezvoltatori imobiliari, reprezentanţi ai unor companii IT, firme de consultanţă şi de servicii financiare şi autorităţi - vor primi primele exemplare din anuar. Ulterior, acesta va fi distribuit gratuit companiilor din retail.

Anuarul Retail 2009 este al patrulea anuar lansat de Mediafax în acest an, după Media & Advertising, Financiar şi Construcţii & Imobiliare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici