Numărul magazinelor online din România va creşte cu 50% pe an

Numărul magazinelor online din România va continua să crească cu 50% pe an în intervalul 2009-2011, ajungând la finele perioadei la 3.000 de magazine funcţionale cu activităţi de comerţ pe internet, se arată într-un studiu comandat de Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC).

25 afișări
Imaginea articolului Numărul magazinelor online din România va creşte cu 50% pe an

Numărul magazinelor online din România va creşte cu 50% pe an

"Putem estima că piaţa de comerţ electronic înregistrează în acest moment o valoare de 250 de milioane de euro, iar reprezentanţii magazinelor online apreciază că în următorii doi ani volumul vânzărilor online va atinge valoarea de un miliard de euro, fără a lua în calcul şi serviciile, adică turismul sau plata facturilor", a declarat, într-un comunicat, preşedintele ANC, Liviu Nistoran.

În prezent, în România, există aproximativ 900 de magazine online active, cele mai multe oferind la vânzare produse din sfera tehnologiei şi comunicaţiilor, se arată în studiu.

Jocurile pentru calculator, jucăriile, florile, ceasurile şi biletele la diverse spectacole se comercializează în 30% din magazinele online din România. Cartea şi informaţia se vând în doar 10% din totalul magazinelor şi acelaşi procent îşi desfăşoară activitatea pe segmentul vestimentaţie şi modă. În prezent, aproape 5% din totalul site-urilor care funcţionează în România sunt destinate activităţilor de comerţ electronic.

În 2007 s-au lansat magazine care comercializează laptopuri, produse de papetărie, reţelistică, software, jucării, auto, încălţăminte, audio, video sau muzică, iar în 2008 se observă o tendinţă de creştere a numărului site-urilor specializate în comercializarea de produse precum computere, telefoane, filme, artă, produse industriale, auto şi îmbrăcăminte. Studiul apreciază că pentru 2008-2009 produsele din domeniul tehnologiei informaţiei vor domina magazinele online.

"Faptul că majoritatea celor care au cumpărat de pe internet spun că au folosit magazinele online româneşti, doar 3% susţinând că au cumpărat exclusiv de la magazinele online din străinătate, înseamnă că internauţii români care cumpără online au încredere în site-urile de comerţ electronic autohtone", apreciză Nistoran.

În studiu se arată că 72% dintre cei care au cumpărat online în ultimele 12 luni au revenit pentru a achiziţiona noi produse, iar 21% dintre respondenţi au declarat că au avut probleme cu magazinele online.

Dintre cumpărătorii online, majoritatea respondenţilor au achiziţionat produse IT&C, iar 26% au cheltuit peste 2.000 de lei în magazinele online româneşti de IT&C pe parcursul ultimului an.

Media veniturilor celor care au declarat că nu fac cumpărături online este 1.072 lei/lună, în timp ce media veniturilor lunare ale cumpărătorilor online este de 1.945 lei.

ANC analizează posibilitatea de a elabora, în colaborare cu industria şi cu cei care cumpără online, un sistem alternativ de soluţionare a disputelor survenite între cumpărători şi magazinele online. Acest sistem ar creşte încrederea cumpărătorilor în comerţul electronic, oferindu-le o modalitate mai simplă şi mai rapidă de soluţionare a disputelor decât cele existente în prezent. Un astfel de sistem a fost adoptat în multe ţări membre ale Uniunii Europene.

Studiul a fost comandat de ANC şi a fost realizat de Link 2 eCommerce. La analiză au participat 6.095 de respondenţi din rândul utilizatorilor online şi 51 din rândul magazinelor online.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici