Piaţa de încălţăminte din România este dominată de branduri autohtone cu rezonanţă străină

Piaţa locală de încălţăminte este dominată de branduri româneşti al căror nume însă te trimite cu gândul la Franţa, Italia sau Spania. Fiecare brand are însă în spate o poveste care explică provenienţa unor nume precum Musette, Il Passo sau Benvenuti.

1726 afișări
Imaginea articolului Piaţa de încălţăminte din România este dominată de branduri autohtone cu rezonanţă străină

Piaţa de încălţăminte din România este dominată de branduri autohtone cu rezonanţă străină (Imagine: Alexandru Florescu/Mediafax Foto)

Antreprenorul Dan Pavel a ales să îşi numească lanţul de magazine de încălţăminte Benvenuti pentru a avea rezonanţă italiană - ţara de provenienţă a celor mai mulţi furnizori ai companiei.

Mai mult, numele magazinelor se traduce prin "Bine aţi venit", un alt element prin care brandul avea menirea de a atrage atenţia clienţilor. "80% din partenerii noştri sunt italieni, iar prin numele ales duci consumatorul mai aproape de ceva italian", spune Pavel. Fondatorii Il Passo au legat numele companiei de obiectul de activitate al acesteia, pantofii, în contextul în care în spaniolă "Il Passo" înseamnă "pasul". La rândul său, Cristina Bâtlan, una dintre fondatoarele companiei Musette, a ales un nume cu rezonanţă străină. Ea s-a lăsat însă inspirată de numele unui personaj de desene animate. Cât de mult contează brandul şi cât contează preţul?

Un român îşi cumpără în medie două-trei perechi de pantofi pe an, pe care cheltuie în medie circa 68 de lei (circa 16 euro). Spre deosebire de alte domenii precum haine sau retail unde jocurile sunt făcute de străini, lupta pentru a-i încălţa pe români se dă în principal între companii cu acţionariat local. Cine câştigă cea mai mare bucată din această piaţă de circa 730 de milioane de euro?

În topul celor mai mari zece jucători mai bine de jumătate sunt români. În acest top intră atât retailerii cu acţionariat local, precum Leonardo, Benvenuti, Otter sau Il Passo, cât şi producătorii cu activităţi de retail, cum e cazul Musette.

Citeşte articolul integral despre piaţa autohtonă de încălţăminte pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici