Piaţa de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%

  • Piaţa de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane de euro, iar în 2021 este aşteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susţinută în mod special de investiţiile media în digital şi TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book.
  • În continuare, cele mai mari investiţii media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creşterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail şi telecom, două categorii cu o lungă tradiţie în comunicare.
204 afișări
Imaginea articolului Piaţa de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%

Piaţa de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%

Pandemia şi-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile şi mai, când multe dintre branduri şi-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social şi sanitar, arată raportul realizat de agenţia Initiative.

În continuare, cele mai mari investiţii media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creşterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail şi telecom, două categorii cu o lungă tradiţie în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât şi la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce priveşte consumul de media. Astfel că, pandemia a lăsat câteva lecţii pentru piaţa de media, în mod special fiind evidenţiată legătura puternică dintre modul de viaţă al oamenilor şi consumul de media. Pe măsură ce restricţiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul şi digitalul au luat amploare, în timp ce piaţa de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de ştiri, precum şi audienţa TV au fluctuat, fiind influenţate de nivelul de tensiune şi stres al consumatorilor, odată cu evoluţia pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

Investiţiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie şi mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situaţie de sold-out fără precedent la staţiile TV.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
media,
evoluţie,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici