- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.12.2019, 14:04)
- Laura Albu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Preşedintele sindicatului Metrorex anunţă: Contractul cu firma care asigură mentenanţa trenurilor a expirat
Ion Rădoi, preşedintele sindicatului Metrorex, a anunţat miercuri, că a expirat contractul cu firma Alstom, care asigura mentenanţa trenurilor. Opţiunile ar fi prelungirea contractului, care ar însemna cheltuieli în plus de 3 milioane de euro sau internalizarea. Angajaţii ameninţă cu greva.
267 afișări
Radoi: Contractul cu firma care asigură mentenanţa Metrorex a expirat, soluţia este internalizarea
"Începând cu data de 1 ianuarie 2020, conform contractelor în derulare, nu ştim cine va asigura mentenanţa trenurilor de metrou. Un contract desfăşurat cu firma franceză Alstom care a început în urmă cu 17 ani, a expirat în acest moment în care ne-am întâlnit, iar de la 1 ianuarie nu ştim ce se va întâmpla, cine va asigura această mentenanţă. Întrebarea mea, cred că şi a dumneavoastră, este logică: dacă avem un contrat pe 17 ani şi ştim că expiră, ce am făcut în această perioadă?", a declarat preşedintele sindicatului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
-
Biden a promulgat pachetul de ajutor pentru Ucraina
-
Atenţionare MAE: Franţa menţine controalele la frontierele interne până în 31 octombrie
-
Noi norme privind încălcarea regulilor de circulaţie în străinătate adoptate de Parlamentul European
Ion Rădoi a explicat că uzina de reparaţii si depourile trebuie să revină în responsabilitatea companiei Metrorex.
"Soluţia este internalizarea acestei activităţi, adică metroul trebuie să revină la patria mamă, la Metrorex. Mă refer, nu la metrou, ci la partea asta de exploatare, de mentenanţă. Adică uzina de reparaţii şi depourile trebuie să revină la Metrorex. (...) Varianta ideală, sigură, (...) este internalizarea", a spus acesta.
Rădoi a adăugat că firma franceză nu a făcut nicio investiţie, totul fiind plătit de Metrorex.
"Absolut toate cheltuielile, plus profitul pe care şi l-au creat (...) toţi banii îi plăteşte Metrorexul, statul român ca să ştim. Nicio investiţie, tot ce au făcut plătim 100% Metrorex", a spus sindicalistul.
Sindicaliştii au spus că o eventuală prelungire a contractului cu firma Alstom va însemna cheltuieli suplimentare de 3 milioane de euro, de asemenea au avertizat cu greva generală în cazul în care nu se ajunge la o soluţie până vineri, 13 decembrie.
"Simpla intuiţie să se prelungească contractul va costa Metrorex pentru anul viitor cel puţin 3 milioane de euro în plus. Vrem să vă spunem doar atât: suntem în conflict cu dânşii, avem tabele de semnături, avem dosare depuse la ITM (Inspecţia Teritorială a Muncii n.r.), prin care solicităm concilierea. Tabelele pe care le avem şi mandatul încredinţat de angajaţii noştri este acela de a merge până la capăt, inclusiv cu greva de avertisment, inclusiv cu greva generală, dacă vineri, adică pe data de 13 nu ajungem la un consens cu dânşii în ceea ce privesc câteva propuneri de modificări ale prevederilor contractului colectiv de muncă, cât şi a salariilor", au spus aceştia.
Divergenţele dintre Metrorex şi compania Alstom, furnizor de servicii de întreţinere, datează de când cea din urmă a notificat compania de metrou pentru plata facturilor restante de 132 milioane de lei, fapt care a fost rezolvat prin eşalonarea datoriilor.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Creșterea PIB înseamnă creșterea bogăției tale. În România există oportunități. Fii vesel, pentru că economia crește și bazată pe nivelul tău de bună dispoziție și de gândire pozitivă
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Arta cere sacrificii. Anne Hathaway recunoaște că a fost nevoită să sărute 10 bărbați la un casting pentru a testa chimia dintre parteneri
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ce a pățit o moldoveancă de 39 de ani, după ce s-a cuplat cu un marocan mai tânăr. Abia după 18 luni, a aflat cine e iubitul ei, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe