- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.02.2013, 13:58)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vânzările de autovehicule noi au scăzut cu aproape 21% anul trecut. Care sunt cele mai vândute mărci
Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi s-au diminuat cu 20,9% anul trecut, la 87.505 de unităţi, una dintre cele mai mari scăderi din UE, potrivit datelor anunţate vineri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care speră, totuşi, la un avans de 5% în 2013.
892 afișări
Vânzările de autovehicule noi au scăzut cu aproape 21% anul trecut. Care sunt cele mai vândute mărci (Imagine: Shutterstock)
Livrările de autoturisme au consemnat în 2012 o scădere de 23,7%, până la 72.179 de unităţi, iar vânzările de vehicule comerciale s-au diminuat cu 7,4%, la 14.076 de unităţi.
Persoanele fizice au generat 30% din vânzări, diferenţa fiind reprezentată de achiziţiile făcute de companii.
"Continuă să se manifeste asupra pieţei impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate, care la un volum de aproximativ 175.000 de unităţi la autoturisme şi 43.000 la vehicule comerciale, au o creştere de 85%, respectiv 40% faţă de 2011. La aceste cifre rezultă că la fiecare autoturism nou vândut în România au fost aduse alte două rulate. (...) Peste 76.000 (44%) dintre acestea din urmă sunt mai vechi de zece ani", se arată într-un comunicat al asociaţiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
-
Protest în Ungaria. Mii de oameni s-au adunat la un miting organizat de rivalul lui Viktor Orban
-
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
Topul pe mărci al vânzărilor de vehicule noi este condus de Dacia (19.948 de unităţi, respectiv 27,6% din total), urmată de Volkswagen (11,1%), Skoda (8,7%), Renault (6,6%), Ford (6,5%) şi Hyundai (4,6%).
Pe modele, clasamentul este format din Dacia Logan (9.780 de unităţi), Dacia Duster (5.346 unităţi) şi Skoda Octavia (3.350 unităţi).
În funcţie de tipul de combustibil, piaţa este împărţită aproape egal între maşinile echipate cu motoare diesel (51,3%) şi cele cu benzină (48,7%).
Producţia de autovehicule a crescut anul trecut cu 0,8%, la 337.765 de unităţi, cu o creştere de 5,3% la autoturisme şi o scădere de 55% la vehicule comerciale.
Exporturile au înregistrat în 2012 o creştere de 8,5%, la 330.942 de unităţi, susţinută de autoturisme, care au avut un avans de 13,7%. În schimb, la vehiculele comerciale s-a înregistrat o scădere de 55,% comparativ cu 2011.
Cel mai bine model vândut la export a fost Dacia Duster (135.189 de unităţi), urmat de Sandero (71.925 unităţi), Logan (48.250 unităţi), Logan MCV (34.929 unităţi) şi Ford B-Max (30.540 unităţi).
APIA consideră că situaţia dificilă a pieţei este cauzată de derularea defectuoasă a Programului Rabla (demaraj întârziat, fonduri insuficiente, întârzieri la plată), impactul redus al taxei pe emisiile poluante pentru stimularea achiziţiilor noi, restrângerea creditării şi deductibilităţii parţiale a TVA, la care se adaugă din acest an şi limitarea amortizării autoturismelor.
Preşedintele asociaţiei, Ernest Virgil Popovici, a afirmat, în cadrul unei conferinţe de presă că APIA are ca obiectiv un avans de 5% al pieţei în 2013, printre măsurile de stimulare necesare numărându-se realizarea unui mix de instrumente financiare pentru stimularea achiziţiei şi deţinerii de autovehicule cât mai puţin poluante, fiscalizarea activităţii de comercializare a autovehiculelor derulate de persoane fizice, corectarea disfuncţionalităţii Programului Rabla sau creşterea deductibilităţii TVA şi amortizării pentru autovehiculele conduse în scopuri economice.
Citește pe alephnews.ro: Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Citește și: APIA: Principiile proiectului pentru timbrul de mediu sunt corecte, măsurabile şi elimină confuziile
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Soția fotbalistului s-a urcat beată la volan și a făcut praf un Ferrari Portofino de 200.000 de euro!
PROSPORT.RO
Locul din România în care oamenii s-au întors în timp, în 1888. Cel mai ciudat fenomen din 2024 se desfășoară în județul Buzău
CANCAN.RO
Medicul Mihaela Bilic spune ce se întâmplă în organismul tău când mănânci drob de miel, de fapt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe