Cinci momente care au marcat campania pentru alegerile prezidenţiale din Franţa

Învestirea lui François Hollande, mitingul de la Villepinte al lui Nicolas Sarkozy, cazul Merah, sunt doar câteva repere ale campaniei din acest an pentru alegerile prezidenţiale din Franţa, relatează Le Figaro în ediţia electronică, prezentând cinci momente care au marcat cursa.

128 afișări
Imaginea articolului Cinci momente care au marcat campania pentru alegerile prezidenţiale din Franţa

Cinci momente care au marcat campania pentru alegerile prezidenţiale din Franţa (Imagine: Alin Matei/Arhiva Mediafax Foto)

  • Victoria lui François Hollande în alegerile primare ale PS

Pe 16 octombrie, după mai multe luni de campanie pentru obţinerea învestiturii socialiste la alegerile prezidenţiale, deputatul din Corrèze şi fost prim-secretar al Partidului Socialist (PS) François Hollande o învinge pe şefa partidului Martine Aubry, cu 57% din voturi la 43%. El obţine, între tururi, susţinerea altor patru pretendenţi eliminaţi după primul tur, şi anume fosta candidată la preşedinţie în 2007 Ségolène Royal, deputatul din Saône-et-Loire Arnaud Montebourg, deputatul-primar din Évry Manuel Valls şi preşedintele Partidului Radical de Stânga Jean-Michel Baylet.

  • Mitingul de la Bourget al candidatului PS

În vederea lansării oficiale a campaniei sale, François Hollande reuneşte peste 10.000 de persoane la Bourget, pe 22 ianuarie. Acesta este primul său mare miting, menit să-i confirme avansul în sondaje. Sunt prezenţi toţi liderii vocali ai partidului, de la Martine Aubry şi Ségolène Royal până la Lionel Jospin, dar şi o serie de personalităţi din viaţa civilă, precum cântăreţul Benjamin Biolay, regizorul Jean-Michel Ribes, actorii Gérard Darmon şi Firmine Richard, creatorul de modă Christian Lacroix sau cântăreţul Yannick Noah.

  • Mitingul lui Nicolas Sarkozy de la Villepinte

Peste 60.000 de susţinători ai lui Nicolas Sarkozy sunt prezenţi, pe 11 martie, la Val-d'Oise, la această primă mare adunare a preşedintelui-candidat, destinată relansării campaniei sale, în urma unei vizite modeste la Bayonne şi unei secvenţe nefavorabile în sondaje. Obiectivele: reinsuflarea spiritului şi avântului din 2007 şi oferirea imaginii unei majorităţi unite, prin prezenţa lui Christine Boutin (Partidul Creştin-Democrat), Hervé Morin (Noul Centru) şi a tandemului Laurent Hénart-Hervé Rossinot (Partidul Radical - PR). Nu trece însă neobservat marele absent Jean-Louis Borloo, preşedintele PR şi fost ministru al Mediului.

  • Defilarea populară a lui Jean-Luc Mélenchon la Paris

Pe 18 martie, candidatul Frontului de Stânga inaugurează la Paris prima dintre cele trei reuniuni în aer liber. Fostul socialist a ales ziua aniversară a începutului Comunei care a vizat preluarea Bastiliei, şi pledează pentru instaurarea celei de a VI-a Republici. Jean-Luc Mélenchon înregistrează un succes important, cu peste 100.000 de participanţi, în loc de cei 30.000 aşteptaţi de organizatori.

  • Cazul Mohamed Merah

Crimele de la Toulouse şi Montauban, soldate cu şapte victime, la jumătatea lui martie, şi cu uciderea criminalului de către poliţie, i-au determinat pe principalii candidaţi să îşi întrerupă campania timp de trei zile. După această perioadă de unitate naţională, mai mulţi pretendenţi la instalarea în Palatul Élysée sunt prezenţi la funeraliile militare ale ceor trei paraşutişti ucişi, ceremonie condusă de şeful statului. Singura schimbare de după crime constă în iruperea temei securităţii în campanie, absentă anterior.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici