- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
De ce tot mai multe containere cu marfă ajung în mare?
Peste 90% din bunurile aflate în mişcare la nivel mondial sunt transportate pe nave.
Containerele amplasate pe vase gigant care transportă orice, de la anvelope la telefoane inteligente, se răstoarnă într-un ritm alarmant, trimiţând mărfuri de milioane de dolari pe fundul oceanelor în condiţiile în care presiunea pentru accelerarea livrărilor creşte riscul de erori de siguranţă, scrie Bloomberg, citat de ZF.
Industria de transport maritim se confruntă cu cea mai puternică creştere a numărului de containere pierdute din ultimii 7 ani, iar accidentele dau peste cap lanţurile de aprovizionare pentru sute de retaileri şi producători americani.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Israelul a lansat un atac cu drone asupra Iranului/ Iranul neagă atacul
-
Iarnă în plină primăvară. Transfăgărăşanul este din nou acoperit de zăpadă
-
4.100 de pacienţi sunt pe listele de aşteptare pentru un transplant de rinichi sau ficat
-
Fenomene extreme. Zborurile în Europa devin tot mai turbulente şi imprevizibile
Există mai multe motive pentru înmulţirea bruscă a accidentelor, însă ceea ce complică cel mai mult situaţia este creşterea explozivă a comerţului online după ce cererea de consum a urcat puternic în timpul pandemiei, liniile de transport fiind sub presiune să livreze produsele cât mai rapid posibil.
Maersk, cel mai mare grup de transport maritim containerizat din lume, şi-a majorat recent estimările privind rezultatele pe întregul an 2021 după o performanţă solidă pe primul trimestru generată de cererea ridicată, potrivit Reuters.
Compania daneză a anunţat că se aşteaptă ca această situaţie excepţională să continue până în trimestrul IV al acestui an.
Nevoia de viteză dă naştere unor condiţii precare care pot duce rapid la dezastru, avertizează experţii din industrie. Riscurile de accidente cresc şi din cauza epuizării navigatorilor pe fondul pandemiei, potrivit Bloomberg. Până acum, niciunul dintre accidentele produse în ultima vreme nu a fost direct atribuit unor probleme de siguranţă. Organizaţia Maritimă Internaţională aşteaptă încă rezultatele anchetelor legate de ultimele incidente, avertizând cu privire la tragerea oricărei concluzii înainte de acestea.
Industria resimte însă presiuni în creştere pentru soluţionarea situaţiei.
Primul container pentru transport maritim a fost lansat pe 26 aprilie, 1956. Invenţia lui Malcom P. McLean, un american cu rădăcini scoţiene, a revoluţionat comerţul mondial, scrie Deutsche Welle.
Peste 90% din bunurile aflate în mişcare la nivel mondial sunt transportate pe nave. În prezent, există 6.220 de nave de transport maritim containerizat care transportă aproximativ 24,4 milioane de containere, potrivit Alphaline.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:18
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 786. CIA susţine că, fără ajutor, Ucraina riscă să piardă războiul în câteva luni / Rachete ruseşti au aterizat la Dnipro / Zelenski a premiat soldaţi răniţi
-
astăzi, 09:22
Rata de ocupare a populaţiei între 15 şi 64 de ani a scăzut uşor în 2023 faţă de anul anterior