Poliţia zimbabwiană caută jurnaliştii care au scris despre un contract cu Iranul

Poliţia zimbabwiană caută doi corespondenţi ai ziarului britanic The Times care au scris un aticol potrivit căruia Zimbabwe ar fi semnat în secret un contract de vânzare de uraniu cu Iranul, încălcând sancţiuni internaţionale existente, a anunţat duminică presa oficială.

675 afişări
Imaginea articolului Poliţia zimbabwiană caută jurnaliştii care au scris despre un contract cu Iranul

Fostul preşedinte iranian Mahmoud Ahmadinejad şi preşedintele zimbabwian Robert Mugabe (Imagine: Mediafax foto/AFP)

Potrivit săptămânalului guvernamental Sunday Mail, poliţia îi caută pe jurnaliştii de la The Times Jan Raath şi Jerome Starkey, pe care îi acuză că răspândesc "ştiri false".

"O, poliţiştii zimbabwieni au lansat o căutare vizându-i pe jurnaliştii @jeromestarkey şi @Jan_Raath, în urma articolului privind Iranul (...) Aşteptăm să vedem" ce se va întâmpla, a scris Jerome Starkey într-un mesaj postat duminică dimineaţa pe Twitter, căruia i-a ataşat un link spre site-ul Sunday Mail, fără să facă alte comentarii.

The Times l-a citat sâmbătă pe adjunctul ministrului zimbabwian pentru Exploataţii Miniere Gift Chimanikire, care declara că ţara sa ar fi semnat un protocol de acord cu Iranul prevăzând livrarea de uraniu de care acesta are nevoie pentru a se dota cu armament nuclear.

Acordul ar fi fost semnat anul trecut, în contextul în care Statele Unite şi Uniunea Europeană (UE) au impus sancţiuni Iranului din cauza programului său nuclear controversat. Occidentalii suspectează Iranul că vrea să fabrice o bombă atomică sub acoperirea programului nuclear civil, ceea ce Teheranul dezminte cu fermitate.

Zimbabwe este, de asemenea, o ţară supusă unor sancţiuni internaţionale vizând aproximativ zece oficiali, inclusiv preşedintele Robert Mugabe, reales pe 31 iulie pentru un nou mandat de cinci ani. Mugabe şi-a exprimat în mod public susţinerea faţă de programul nuclear iranian.

Gift Chimanikire, care face parte din opoziţia cu care Mugane coabitează de patru ani, nu a putut să fie contactat de AFP. El a apreciat că articolul publicat de către The Times era "părtinitor", potrivit Sunday Mail.

"Nicio licenţă (de exploatare minieră) nu a fost emisă. Nu am spus niciodată un lucru atât de stupid. (...) Prospectăm, ci nu exploatăm (uraniu în Zimbabwe). El (jurnalistul de la The Times) s-a gândit că îşi vinde ziarul scriind minciuni, iar acesta este un articol speculativ şi periculos. A dat dovadă de o mentalitate tipică, vizând să spună lucruri negative despre Zimbabwe", a declarat Chimanikire potrivit duminicalului zimbabwian.

Întrebată de AFP dacă forţele de ordine i-ar căuta pe jurnaliştii de la The Times, o purtătoare de cuvânt a poliţiei, Charity Charamba, s-a arătat surprinsă. "Nu am auzit să se vorbească despre această afacere. Am primit doar un apel telefonic de la cineva care se informa şi va fi necesar să verific la Departamentul nostru pentru anchete", a declarat ea.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici