Post de televiziune dedicat lui Saddam Hussein

Un post de televiziune dedicat lui Saddam Hussein, care ar putea avea sediul în Europa, a început să emită în reţelele arabe prin satelit în ziua comemorării execuţiei dictatorului, conform calendarului islamic, informează Daily Mail.

33 afișări
Imaginea articolului Post de televiziune dedicat lui Saddam Hussein

Un post de televiziune dedicat lui Saddam Hussein a început să emită în statele arabe (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Canalul lui Saddam a început să emită în ţările arabe pentru prima dată vineri, prima zi a festivalului care marchează sfârşitul Ramadamului.

Cel care pretinde a fi preşedintele postului de televiziune prin satelit a spus că acesta are bazele în Europa, dar a refuzat să precizeze exact unde.

Numele oficial al canalului alternează între "Al-Lafeta" şi "Al-Arabi". În prima zi în care a emis, pe ecran a apărut un portret al lui Saddam Hussein, alături de mesajul "Ridicaţi-vă sabia!" şi un montaj de imagini arătându-l pe fostul dictator irakian în diferite ipostaze, acompaniate audio de înregistrări ale discursurilor lui Saddam.

Una dintre imaginile repetate insistent a fost cea a unui bărbat care arde un steag american. Niciuna dintre fotografii nu este recentă şi pe misteriosul canal nu apre niciun crainic.

Reporterii Associated Press au descoperit un bărbat din Syria, pe nume Mohammed Jarboua, care pretinde că este preşedintele postului.

În ce priveşte reacţiile publicului acestea sunt împărţite, canalul adâncind conflictele dintre şhiiţi şi sunniţi, într-un moment în care Irakul se pregăteşte de alegeri naţionale.

Saddam Hussein a fost condamnat la moarte prin spânzurare în urmă cu trei ani, în prima zi a Eid al-Adha, cea mai importantă sărbătoare a calendarului islamic. Execuţia lui - şi ziua în care a fost făcută - constituie încă un punct nevralgic pentru foştii săi simpatizanţi care încă reacţionează la imaginile cu ultimele momente din viaţa lui Saddam, care a murit în timp ce şiiţi care asistau la execuţie proferau blesteme.

Unul dintre consilierii primului ministru Nouri al-Maliki a declarat într-un interviu că acest canal "reprezintă o tentativă de a dizolva Partidul Socialist Arab Baath ".

Un expert în transmisiuni video a spus că operatorii acestui canal ascund orice detalii legate de identitate, folosind o varietate de frecvenţe şi servicii prin satelit.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici