EToro: Filmele de succes împing vânzările de jucării peste nivelul de dinaintea pandemiei

Tom Cruise a luat cu asalt prima poziţie a box office-ul global cu noul său film, Top Gun Maverick, câştigând 300 de milioane de dolari în primele patru zile de la premieră, scrie al analistul eToro, Bogdan Maioreanu

240 afișări
Imaginea articolului EToro: Filmele de succes împing vânzările de jucării peste nivelul de dinaintea pandemiei

Sursa Foto - Hepta

Un rezultat excelent pentru compania producătoare a filmului, Paramount. Legat de film, se poate cumpăra o replică a portavionului din film, cu tot cu avionul de luptă al lui Maverick, produs de Matchbox, o marcă deţinută de Mattel. Un producător polonez, Cobi, propune seturi de piese de construcţie, iar Revell propune modele ale avioanelor din film, ce pot fi construite, la scară redusă, toate sub licenţă.

Realizarea acestor jucării nu este o întâmplare. Statisticile de la începutul anului 2021 arată că jucăriile bazate pe filme înregistrează o creştere cu 19% a veniturilor faţă de 2019. Jucăriile care nu sunt bazate pe filme au înregistrat doar creşteri de o singură cifră.

Disney a valorificat deja această tendinţă. Cu peste 137 de milioane de abonaţi în întreaga lume la serviciul său de streaming Disney +, care se va lansa luna aceasta şi în România, jucăriile sub licenţă, bazate pe filmele şi emisiunile TV Disney se găsesc aproape în orice magazin de jucării. Iar companiile se luptă pentru dreptul de a le produce. Mattel şi Hasbros-au luptat pentru licenţele Disney Princess şi Frozen. Hasbro a preluat licenţa în 2016, după ce Mattel a produs jucăriile timp de douăzeci de ani. Dar, la începutul acestui an, Mattel a recâştigat drepturile de a face păpuşi bazate pe personajele prinţeselor Disney, inclusiv Elsa şi Anna din Frozen, Jasmine din "Aladdin", împreună cu Albă ca Zăpada, Cenuşăreasa, Ariel, Moana şi alte eroine Disney.

Barbie, produsă de Mattel, este o păpuşă de modă care a fost lansată în 1959. Dar Barbie a evoluat şi ea într-o păpuşă asociată cu diverse filme. Există o corelaţie între jucăriile bazate pe filme,emisiuni TV şi vânzări. De exemplu, serialul "Barbie Dreamhouse Adventures'' de pe Netflix şi vânzările păpuşii Dreamhouse Barbie sunt corelate. Pe măsură ce orele de vizionare ale serialului Barbie au crescut puternic, aproape dublându-se între februarie şi iunie 2020, vânzările de păpuşi Barbie Dreamhouse au crescut şi ele vertiginos. A devenit una dintre primele 10 jucării cu cele mai rapide vânzări din SUA din martie până în septembrie 2020.

În cea mai recentă raportare financiară, Mattel a anunţat că încearcă să dezvolte mai multe dintre mărcile sale în filme noi: un film Hot Wheels produs de compania Bad Robot a lui JJ Abrams şi un film Barbie cu Margot Robbie, care va fi lansat în 2023.

Hasbro şi-a reînnoit acordul cu studioul Lucasfilm al Disney pentru a produce jucării bazate pe franciza Star Wars, dar şi pe Indiana Jones. Harrison Ford se va întoarce în cinematografe în rolul lui Indiana Jones, pentru a cincea oară într-un nou film, pe 30 iunie 2023. Noile jucării vor fi disponibile atunci.

Hasbro a anunţat recent un dividend de 0,7 dolari pentru acţiunile sale. În primul trimestru din 2022, compania a avut venituri de 1,16 miliarde de dolari. Compania are în portofoliu aproximativ 1.500 de mărci, printre care se numără Monopoly, Magic, The Gathering, Nerf, My Little Pony, Transformers, Play-Doh, Dungeons & Dragons, Power Rangers, Peppa Pig şi mărci partenere de top. Vânzările produselor sale au crescut cu 3% în ultimul an, dar în timp ce în SUA au crescut cu 12%, în Europa au scăzut cu 6%, iar în Asia cu 19%.

În 2022, vânzările globale de jucării au crescut cu 1% în primele patru luni ale acestui an. Valoarea vânzărilor în toate ţările urmărite de compania de consultanţă NPD a depăşit vânzările din 2019, anul de dinainte de pandemia COVID-19. Ca număr de unităţi, vânzările au scăzut însă cu 5%, în timp ce preţul mediu de vânzare a crescut cu 7%. Cu alte cuvinte, asistăm în continuare la un nivel ridicat al vânzărilor de jucării, determinat de o creştere a preţului mediu.

Francizele populare de filme şi emisiuni TV alimentează creşterea vânzărilor de jucării şi într-un alt segment: cel al obiectelor de colecţie. Una din cinci jucării vândute la nivel global în acest an a fost o jucărie de colecţie, potrivit NPD.

Compania Funko, un producător de figurine şi produse de colecţie sub licenţă, profită de această tendinţă. Vânzările sale nete din primul trimestru al 2022 au crescut cu 63% de la an la an, America înregistrând o creştere de 70%, Europa de 43% şi celelalte teritorii de 48%, ceea ce arată că aceasta este o tendinţă globală. Franciza numărul unu a fost serialul TV Star Wars al Disney, The Mandalorian, urmat de universul Marvel, Five Nights at Freddy's (o serie de figurine bazate pe jocuri video), Pokemon şi Harry Potter.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici