Încă puțin și devin realitate: ochelarii inteligenți, care blochează reclamele
Un plugin de browser poate bloca, atunci când suntem online, toate reclamele care aglomerează ecranul, însă, acest lucru nu este posibil în viața reală.
Dar un inginer software ingenios a încercat să obțină o pereche de ochelari care să facă acest lucru și în viața reală.
Vorbim de ochelari inteligenți cu realitate augmentată care, atunci când ne uităm la un panou publicitar sau chiar la eticheta unui produs alimentar, afișează un ecran roșu care blochează imaginea deranjantă din câmpul nostru vizual.
Bye-bye, bannere! Ochelarii care blochează reclamele din lumea reală
„E încă într-un stadiu experimental și incipient, dar e palpitant să ne imaginăm un viitor în care tu controlezi conținutul fizic pe care îl vezi”, a spus inginerul în cauză, Stijn Spanhove din Belgia, într-o postare pe X.
Ad blocker-ul din viața reală funcționează cu ajutorul Snapchat Spectacles, o pereche de ochelari inteligenți negri, masivi, creați pentru aplicații de realitate augmentată, conform explicațiilor lui Spanhove.
El a folosit modelul AI Gemini de la Google pentru a identifica reclamele din jurul nostru și a le bloca din vedere.
O idee veche, reinventată
Totuși, sistemul mai are nevoie de îmbunătățiri. Dacă urmărești ochelarii în acțiune, există o mică întârziere până când detectează reclama și o blochează.
Spanhove a spus că speră să-și dezvolte în continuare aplicația, iar acel pătrat roșu ar putea fi înlocuit în viitor cu alte imagini, alese chiar de utilizator.
Încă din 2015, un grup de studenți din Pennsylvania a creat un monitor montat pe cap, care folosea software de procesare a imaginilor pentru a estompa reclamele din viața reală.
Dar era un dispozitiv greoi, asemănător cu o cască, și nu a ajuns niciodată să fie comercializat.
Ochelarii inteligenți, ca industrie, au suferit mai multe eșecuri notabile — cel mai cunoscut fiind Google Glass, adesea ridiculizat.
Totuși, în ultimii ani, ochelarii inteligenți par să fi depășit etapa de „gadget de noutate” și încep să fie folosiți cu adevărat, cum e cazul popularității tot mai mari a ochelarilor Ray-Ban Meta.