- Home
- Life-Inedit
- (10.12.2017, 18:44)
- MEDIAFAX
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cele mai ÎNTUNECATE SECRETE ale industriei auto germane. Câţi oameni mor pentru ca producătorii auto să facă miliarde de euro
Minciuna şi ignoranţa sunt două dintre ingredientele amare ale succesului puternicilor constructori auto germani. Minciuna a fost scoasă la lumină de scandalul Dieselgate, care este încă departe de a se fi încheiat. Ba chiar riscă să se extindă la alţi producători auto europeni.
![Imaginea articolului Cele mai ÎNTUNECATE SECRETE ale industriei auto germane. Câţi oameni mor pentru ca producătorii auto să facă miliarde de euro](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/4728/16849035/1/7327206-mediafax-foto-dragos-savu.jpg?width=560)
Cele mai ÎNTUNECATE SECRETE ale industriei auto germane. Câţi oameni mor pentru ca producătorii auto să facă miliarde de euro
Despre celălalt ingredient, ignoranţa (faţă de corupţie, de exploatarea copiilor, de violenţa poliţiei şi chiar de moarte) scrie Handelsblatt, principalul ziar financiar al Germaniei.
Analiza din Handelsblatt, ”Cele mai întunecate secrete ale industriei auto germane“, începe cu povestea lui Mzoxolo Magidiwana, un tânăr sud-african de 24 de ani. Cunoscuţii îi spun ”mortul viu“ pentru că nu-şi va reveni niciodată după traumele fizice suferite când poliţia a deschis focul asupra lui şi a colegilor săi în urmă cu cinci ani. Gloanţele i-au sfâşiat abdomenul, iar în braţul drept nu mai are nicio putere; şi nici nu mai poate merge bine. A fost operat, dar găurile prin care au ieşit gloanţele sunt încă vizibile.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Trump anunță că se întoarce în Pennsylvania pentru un miting „mare și frumos”, după tentativa de asasinat: „Ce zi o să fie!”
-
Adrian Sârbu: Problema lui Trump este zâmbetul Kamalei Harris. Ce e mai frumos decât un zâmbet de femeie?
-
E oficial – Au început Jocurile Olimpice de la Paris 2024 – Nadia Comăneci şi Rafa Nadal, purtători ai torţei olimpice
-
Kamala Harris câştigă teren în sondaje, în timp ce Trump încearcă să o eticheteze drept marxistă
Magidiwana a fost unul dintre liderii celor 3.000 de mineri care au intrat în grevă pe 12 august 2012 pentru a protesta faţă de condiţiile de muncă precare şi faţă de salariile mici de la mina de platină Marikana, din Africa de Sud. Muncitorii erau plătiţi cu echivalentul a doar 400 de euro pe lună pentru munci care le rupeau spatele la propriu. Sub pământ, erau pândiţi de accidente, iar praful omniprezent îi îmbolnăvea. La suprafaţă, respirau fumul toxic provenit din topitoria de platină.
Reacţia brutală a poliţiei locale, care a acţionat în coordonare cu compania minieră britanică Lonmin, a fost mai târziu descrisă ca un masacru. Forţele de ordine au tras 400 de gloanţe în mulţime, ucigând 37 de muncitori şi rănind mult mai mulţi.
Iar acum, după cum spune Magidiwana, ”companiile germane poartă o parte din responsabilitatea tragediilor de la Marikana“. El se referă la producătorii de automobile din Germania care cumpără platină produsă în mina sud-africană. Şi nu doar companiile germane cumpără platină de la Lonmin. Minerii sud-africani îşi riscă propria sănătate şi propria viaţă pentru ca nemţii să fie sănătoşi. Iar crimele şi abuzurile din zona Marikana nu au încetat după masacrul de acum cinci ani. Lonmin este furnizor de platină pentru producătorii occidentali. Colosul german din industria chimică BASF este unul dintre importatorii cei mai importanţi. Compania foloseşte platina pentru placarea convertizoarele catalitice, care sunt apoi instalate pe maşinile germane. Se poate spune că muncitorii sud-africani îşi pun în pericol sănătatea pentru ca nemţii să aibă aerul curat în oraşele lor. Indirect, se poate spune chiar că autovehiculele germane au o parte din responsabilitate pentru moartea şi suferinţa muncitorilor nu numai din Marikana, ci din minele din întreaga lume. Acest lucru este valabil pentru multe alte companii mari şi respectabile care procesează materii prime obţinute din mine, cum ar fi producătorii de telefoane mobile Apple şi Samsung.
Citeşte continuarea pe Business Magazin
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/4728/16848554/1/glass.jpg?width=110)
![](https://media.alephnews.ro/2024/07/trump-neta.jpg?width=110)
![](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/10386/22444333/1/via-transilvanica.jpg?width=110)
![](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/21335/22384188/1/bere-la-pet-83893508-xl.jpg?width=110)
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
![](https://media.alephnews.ro/2024/07/paris-olympics-2024-sportstiger-1675430650264-original.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/10386/22444333/1/via-transilvanica.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/341/5852/22433921/1/polina-rytova-pj6zv6ih1ay-unsplash.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2921/35768/22283181/1/ghsmfrmw0aisejn.jpg?width=200)
![](/images/pixel.png)
PROSPORT.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2024/07/https-wwwcancanro-wp-content-uploads-2024-07-andrei-versace-2-2-1722015985.jpg?width=200)
CANCAN.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2024/07/2-main-1721979523.jpg?width=200)
GANDUL.RO
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2961/35615/19854212/1/7458985-mediafax-foto-andreea-alexandru.jpg?width=200)
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=16849035&pid=1)
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe