Prima impresie bazată pe atractivitate poate fi modificată

Prima impresie pe care o formăm despre o persoană pe baza aspectului acesteia poate fi modificată sau chiar inversată atunci când primim informaţii contrastante despre atractivitatea acesteia, au descoperit oamenii de ştiinţă.

185 afișări
Imaginea articolului Prima impresie bazată pe atractivitate poate fi modificată

Prima impresie bazată pe atractivitate poate fi modificată

Cercetătorii de la Universitatea Ghent au făcut o serie de studii.

În primul studiu, participanţii au fost rugaţi să îşi formeze impresii despre persoane pe baza unor fotografii ale unor feţe cu diferite niveluri de atractivitate. Apoi au fost informaţi că fotografiile ar fi putut fi modificate, făcând ca persoanele atractive să pară mai mult sau mai puţin atractive decât sunt în realitate sau invers.

Rezultatele au arătat că, deşi persoanele atractive erau în general evaluate mai pozitiv, informaţiile actualizate nu au modificat semnificativ aceste impresii iniţiale.

În al doilea studiu, informaţiile de actualizare au fost făcute mai explicite. Participanţilor li s-au arătat exemple de modul în care atractivitatea ar putea fi îmbunătăţită sau redusă în mod artificial cu ajutorul unui software de editare a fotografiilor.

Rezultatele celui de-al doilea studiu au fost mai concludente. Atunci când informaţiile de actualizare sugerau că o persoană era mai puţin atrăgătoare decât se credea iniţial, atributele pozitive asociate cu aceasta au scăzut.

În cel de-al treilea studiu, cercetătorii au măsurat impresiile participanţilor cu privire la atractivitate şi la trăsăturile de personalitate în două momente diferite - înainte şi după furnizarea informaţiilor de actualizare.

Constatările acestui al treilea studiu au fost cele mai convingătoare. Acesta a demonstrat că impresiile pozitive iniţiale bazate pe atractivitate pot fi inversate în mod semnificativ după actualizare.

De exemplu, dacă participanţilor li se spunea că o persoană pe care o considerau iniţial atractivă era de fapt mai puţin atractivă, aceştia îi acordau, de asemenea, o notă mai mică în ceea ce priveşte trăsăturile pozitive de personalitate.

Acest efect s-a produs chiar dacă participanţilor nu li s-a reamintit în mod explicit de informaţiile de actualizare atunci când au făcut al doilea set de evaluări.

Cercetătorii concluzionează că aceste rezultate au implicaţii importante pentru modul în care ne formăm impresii despre ceilalţi.

Constatările sugerează că, deşi prima impresie bazată pe atractivitate este puternică, aceasta nu este ireversibilă. Informarea oamenilor despre faptul că o persoană pe care o consideră atractivă este de fapt mai puţin atractivă poate duce la o schimbare a impresiilor lor despre personalitatea acelei persoane.

"De exemplu, dacă o persoană este respinsă pentru un loc de muncă sau pentru o relaţie din cauza atractivităţii sale, informaţiile actualizate despre atractivitatea reală a persoanei ar putea ajuta la reducerea acestei prejudecăţi", a spus Marine Rougier, autorul principal al studiului.

Studiul a fost publicat în European Journal of Social Psychology.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici