România, locul al treilea în finala Eurovision 2010. Germania a luat trofeul!

Paula Seling şi Ovi, reprezentanţii României la Eurovision, s-au clasat pe locul al treilea în concursul a cărui finală a avut loc sâmbătă seară la Oslo, în timp ce reprezentanta Germaniei, Lena, a câştigat competiţia.

383 afișări
Imaginea articolului România, locul al treilea în finala Eurovision 2010. Germania a luat trofeul!

Paula Seling şi Ovi - locul al treilea în finala Eurovision 2010 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Astfel, ediţia de anul viitor a concursului Eurovision se va desfăşura în Germania, după ce Lena a câştigat competiţia din acest an, cu piesa "Satellite". Ea a obţinut un total de 246 de puncte.

Reprezentanţii României, care au participat cu piesa "Playing With Fire", au obţinut un total de 162 de puncte, din care punctajul maxim de 12 puncte a fost acordat de Republica Moldova, 10 puncte - Spania, Suedia, Norvegia şi Portugalia şi 8 puncte - Danemarca, Marea Britanie, Cipru şi Israel.

România a acordat 12 puncte reprezentanţilor Danemarcei, 10 puncte celor din Republica Moldova şi 8 puncte reprezentanţilor Turciei.

Anul trecut, România a fost reprezentată în competiţie de Elena Gheorghe, care a participat cu piesa "The Balkan Girls", ce s-a clasat pe locul al 19-lea în concurs.

Ca şi la ediţiile precedente, multe dintre ţări au votat pe considerente regionale, acordând punctaj maxim în special vecinilor geografici sau pe considerente politice.

În decizia finală au contat în proporţie de 50% votul telespectatorilor şi 50% votul unui juriu de specialitate.

Un număr de 39 de ţări au fost înscrise la cea de-a 55-a ediţie a acestui concurs, organizat în Norvegia, ţara câştigătoare a ediţiei din 2009. În finala de sâmbătă au participat 25 de ţări: Azerbaidjan, Spania, Norvegia, Moldova, Cipru, Bosnia-Herţegovina, Belgia, Serbia, Belarus, Irlanda, Grecia, Marea Britanie, Georgia, Turcia, Albania, Islanda, Ucraina, Franţa, România, Rusia, Armenia, Germania, Portugalia, Israel şi Danemarca. Reprezentanţii din Franţa, Germania, Norvegia, Spania şi Marea Britanie au fost calificaţi automat în finală.

Finala de sâmbătă s-a desfăşurat la Telenor Arena din Oslo. Pentru ediţia din acest an, organizatorii evenimentului au pregătit un spectacol grandios, menit să impresioneze publicul din întreaga lume, deoarece, în afară de ţările europene, concursul a fost difuzat şi în Australia, Asia, Africa de Sud şi America. Organizatorii au ţinut totuşi să sublinieze faptul că această nouă ediţie a Eurovisionului este mai puţin strălucitoare şi mai puţin scumpă decât cea de la Moscova, din 2009, a cărei organizare a costat 32 de milioane de euro. Însă, postul NRK i-a dezamăgit pe amatorii de fotbal, vânzând drepturile sale de transmitere a Cupei Mondiale de Fotbal din Africa de Sud, pentru a putea să finanţeze acest mare show muzical.

Conceptul spectacolului de sâmbătă seară a pornit de la numeroşii telespectatori care, odată pe an, urmăresc cu toţii odată acelaşi program maraton: finala concursului Eurovision. Pe parcursul a peste trei ore, în afară de evoluţia artiştilor din concurs, spectacolul finalei din 2010 s-a concentrat asupra publicului acestui mare eveniment muzical - fie că a fost vorba de telespectatorii din faţa televizoarelor, de susţinătorii adunaţi în mai multe capitale ale Europei sau de cei aproximativ 18.000 de spectatori din Telenor Arena. Astfel, după ce concurenţii au terminat de cântat piesele din concurs, spectatori din toată lumea au dansat life pe o piesă antrenantă.

Anul acesta, în afară de cele 39 de ţări participante, Eurovision a fost preluat şi de televiziunile din Australia, Noua Zeelandă, Burma, Kazahstan, Ungaria, Kosovo, Muntenegru. Audienţei TV i se adaugă audienţa înregistrată pe internet, foarte mulţi urmărind concursul online.

Prima, a doua semifinală şi finala Eurovision 2010 au fost difuzate, marţi, joi, respectiv sâmbătă, în direct pe TVR 1, şi prezentate din studioul Televiziunii Române de Geanina Corondan şi Leonard Miron.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici