Geoană: Goana după senzaţional aduce notorietate, dar şi percepţia de frivolitate

Preşedintele PSD, Mircea Geoană, a declarat, marţi, în cadrul unei dezbateri privind modul în care se câştigă alegerile în era digitală, că goana după senzaţional a politicienilor aduce, pe termen scurt, notorietate, dar implică riscul ca aceştia să fie percepuţi ca frivoli.

24 afișări
Imaginea articolului Geoană: Goana după senzaţional aduce notorietate, dar şi percepţia de frivolitate

Geoană: Goana după senzaţional aduce notorietate, dar şi percepţia de frivolitate (Imagine: Mediafax Foto)

"Goana după senzaţional a politicienilor poate să aducă pe termen scurt ceva mai multă notorietate, dar există un risc fundamental ca pe termen mai lung să fii perceput ca un politician frivol, care aleargă doar după exhibiţionism în dorinţa disperată de a aduna voturi", a precizat Geoană.

Liderul PSD a arătat că acest tip de expunere mediatică reprezintă o politică perdantă.

"Pe termen scurt, poate te cunoaşte lumea că ai croşetat. Unii şi-au cumpărat echipe de fotbal ca să apară gratuit la rubrica Sport. Alţii încearcă să facă cele mai năstruşnice inveţii, doar ca să fie vizibili. Este o diferenţă foarte mare între a fi vizibil şi a fi credibil, între a face rating şi a aduna voturi dintr-o emisiune", a adăugat Geoană.

El a arătat că întrebarea cea mai dificilă este cum se va reuşi să se păstreze în spaţiul public o dezbatere mai serioasă pe teme de pe agenda reală a populaţiei.

Liderul PSD a arătat, de asemenea, că în România are loc o tabloidizare a televiziunilor, goana după rating facându-i şi pe politician şi pe moderatorul de televiziune să alerge cu orice preţ după senzaţional.

"Declinul presei scrise întăreşte rolul televiziunii, iar tabloidizarea televiziunii întăreşte rolul internetului şi a multimediei în anii următori. Avem prea multe televiziuni faţă de nevoia de comunicare publică, pentru că în spate sunt şi interese economice şi politice, nu doar strict comerciale", a mai spus Geoană.

Liderul PSD a fost contrat de realizatorul Robert Turcescu, care i-a spus că nu este un politician care face rating, că nu reuşeşte să fiu un personaj care "să treacă sticla", acest lucru nefiind însă o vină.

Turcescu a spus că România are un public interesat de grotesc şi de trivial, nefiind un public educat, iar politicienii care aduc în discuţie teme sobre nu vor reuşi să "treacă sticla".

Realizatorul de televiziune este de părere că televiziunea nu educă, ci doar furnizează notorietate.

Prezent la dezbatere, vicepreşedintele PNL pe probleme de comunicare şi relaţii publice, Ludovic Orban, a arătat că un politician nu trebuie să facă rating, acest lucru fiind treaba televiziunilor.

Orban a mai spus că publicul românesc are un deficit educaţional, el dând exemplul blogului personal, unde a înregistrat o "avalanşă de înjurături", de la persoane care nu doreau să comunice pe această cale, ci doar să defuleze.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici