Mihai Tudose explică demiterea consulului de la Lisabona: Turiştii români n-au avut parte de asistenţă corespunzătoare

Premierul Mihai Tudose a motivat, luni, pe Facebook, demiterea consulului român în Portugalia prin faptul că turiştii români blocaţi în aeroportul din Lisabona nu au avut parte de asistenţă corespunzătoare din partea statului, primul-ministru exprimându-şi regretele faţă de această situaţie.

Urmărește
872 afișări
Imaginea articolului Mihai Tudose explică demiterea consulului de la Lisabona: Turiştii români n-au avut parte de asistenţă corespunzătoare

Mihai Tudose explică demiterea consulului de la Lisabona: Turiştii români n-au avut parte de asistenţă corespunzătoare

Mihai Tudose a precizat că a luat legătura cu turiştii blocaţi pe aeroportul din Lisabona, cu Ministerul de Externe şi cu autorităţile portugheze şi a primit asigurări că românii vor ajunge în ţară în cursul serii de luni.

”Nu în ultimul rând, am cerut revocarea consulului României la Lisabona pentru modul deficitar în care a gestionat situaţia. Rolul unui consul este să protejeze în statul de reşedinţă interesele cetăţenilor români şi să acorde ajutor şi asistenţă”, a scris Tudose pe Facebook.

Şeful Guvernul şi-a exprimat totodată regretele faţă de faptul că cetăţenii români implicaţi nu au avut parte de asistenţă adecvată din partea autorităţilor române.

”Ne pare rău pentru faptul că 100 de cetăţeni români nu au avut parte de asistenţă corespunzătoare din partea statului român. Sper ca lucrurile să se rezolve cât mai repede, iar pe viitor, toţi cei în măsură să prevină apariţia unor astfel de situaţii neplăcute să îşi facă datoria aşa cum trebuie”, a conchis Mihai Tudose.

Cei 35 de turişti, plecaţi prin intermediul agenţiei Paralela 45, care au fost blocaţi două zile în Lisabona, au fost relocaţi de TAP Portugal pe o cursă care ajunge luni seara în Bucureşti, informează agenţia de turism. Turiştii se pot adresa companiei aeriene pentru obţinerea despăgubirilor, turoperatorul asigurând asistenţă juridică pentru fiecare caz în parte, informează Paralela 45.

Reprezentanţii agenţiei acuză compania aeriană TAP Portugal de lipsă de comunicare şi de informare a turiştilor. „Această situaţie a fost generată exclusiv de compania TAP Portugal, de la care nu am primit nicio informare prealabilă asupra anulării zborurilor. Nici în clipa de faţă nu cunoaştem motivul acestor anulări. Am fost astfel în situaţia să nu ne putem informa turiştii despre ce se întâmplă şi când vor ajunge în ţară, chiar dacă am fost permanent în legătură cu ei”, a declarat Ondina Dobriban, director general Paralela 45.

Cei 35 de turişti ar fi trebuit să revină duminică noaptea în ţară, după ce zborul iniţal, programat sâmbătă, a fost anulat.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici