Senatul a adoptat tacit propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului "Autostrada Estului"

Senatul a adoptat tacit propunerea legislativă privind construcţia obiectivului de investiţii "Autostrada Estului", termenul de dezbatere şi adoptare fiind împlinit pe data de 6 martie.

4432 afişări
Imaginea articolului Senatul a adoptat tacit propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului "Autostrada Estului"

Senatul a adoptat tacit propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului "Autostrada Estului"

Conform articolului 1 al proiectului legislativ, "Prezenta lege aprobă executarea obiectivului de investiţii Autostrada Galaţi - Brăila - Buzău - Ploieşti, denumită în continuare <Autostrada Estului>", conform formei iniţiatorului a iniţiativei legislative.

Construcţia acesteia urmează a fi finanţată de la bugetul de stat, dar şi din credite externe sau fonduri europene.

Articolul 2 al proiectului legislativ prevede că, "Obiectivul de investiţii Autostrada Estului se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Tranporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene", conform sursei citate

De asemenea, responsabil pentru construcţia acestuia va fi Ministerul Transporturilor, termenul pentru finalizarea acestuia fiind de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii.

Necesitatea iniţiativei legislative este motivată de faptul că "cele trei tronsoane de autostrăzi construite până în acest moment leagă Bucureştiul doar de câteva oraşe mai importante, condiţia sine qua non pentru creşterea competitivităţii Regiunii de dezvoltare Sud-Est este construirea unei autostrăzi care să lege oraşele Galaţi, Brăila şi Buzău de Bucureşti şi, implicit, de coridoarele de transport pan-europene".

De asemenea, conform sursei citate, "Guvernul României a aprobat Master Planul General de Transport al României care prevede construirea de drumuri expres care să conecteze oraşele Galaţi, Brăila, Buzău şi Ploieşti, urmând a fi implementat în orizontul de timp 2030". De asemenea, România a mai adoptat "Strategia de dezvoltare a reţelei de drumuri şi autostrăzi din România care prevedea construirea unei autostrăzi între oraşe, urmând a fi implementată în orizontul de timp 2018".

Proiectul legislativ a fost iniţiat de mai mulţi deputaţi şi senatori PMP.

For decizional este Camera Deputaţilor.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici