STB, precizări despre organigramă după ce Ciprian Ciucu a acuzat Primăria Capitalei de căpuşarea instituţiei

Societatea de Transport Bucureşti (STB) vine cu precizări cu privire la numărul directorilor şi altor angajaţi ai instituţiei, acuzând că Ciprian Ciucu, consilier general din partea PNL, dezinformează cu privire la subiect, pentru că acesta „s-a angrenat în lupta politică”.

2218 afişări
Imaginea articolului STB, precizări despre organigramă după ce Ciprian Ciucu a acuzat Primăria Capitalei de căpuşarea instituţiei

Consilier PNL acuză căpuşarea STB, la fel ca a altor instituţii ale Primărirea Capitalei

„Referitor la informaţiile false difuzate pe o reţea de socializare de un consilier general angrenat în lupta politică, cu privire la numărul de angajaţi ai STB SA, la pregătirea acestora şi la salariile pe care le primesc, Societatea de Transport Bucureşti - STB SA face următoarele precizări: Neutralitatea politică a companiei municipale de transport public continuă să îi deranjeze pe politicienii care şi-ar dori să poată folosi cei 11.084 angajaţi ai STB SA ca masă de manevră în lupta politică. Numărul de 11.700 angajaţi utilizat în comentariul său manipulator de un reprezentant PNL este numărul maxim de posturi, conform organigramei publicate pe site-ul STB SA. Tot pe site se găsesc şi numele celor 11 directori (patru directori generali adjuncţi şi şapte directori de resort) şi ai celor care conduc cele trei divizii ale STB SA”, au transmis reprezentanţii instituţiei, printr-un comunicat de presă remis, sâmbătă, MEDIAFAX.

Sursa citată mai susţine că numărul de vehicule a crescut, fiind achizionate 400 de autobuze noi, ceea ce a avut ca efect creşterea numărului de angajaţi, respectiv de conducători de vehicule.

„Prin eforturile actualei conduceri a Primăriei Capitalei, care a înţeles importanţa transportului public pentru oraş, a crescut numărul de vehicule – au fost cumpărate 400 de autobuze noi, au fost scoase din imobilizare şi au fost modernizate troleibuze şi tramvaie – ceea ce a însemnat, evident, şi creşterea numărului de conducători de vehicule şi, implicit, a numărului total de angajaţi, faţă de cel al fostei Regii Autonome de Transport Bucureşti (RATB), când numărul de autobuze din parcul activ, de exemplu, era la jumătate”, se arată în comunicatul de presă al STB.

Precizări despre organigrama STB

Societatea prezintă şi numărul vatmanilor şi soferilor de troleibuze şi autobuze.

„În prezent, 900 de vatmani asigură circulaţia a 260 de tramvaie din parcul activ, 560 de şoferi de troleibuz asigură ieşirea în traseu a celor 171 de troleibuze din parcul activ, iar 3.200 de şoferi de autobuz asigură utilizarea a 1.100 de autobuze din parcul activ de vară. Pentru că un politician fără experienţă în domeniu nu ştie că unui vehicul îi sunt alocaţi doi-trei sau chiar şi patru conducători auto, pentru asigurarea schimburilor şi pentru situaţia în care unul ar putea avea nevoie să fie înlocuit urgent din diverse motive, cum ar fi cele medicale”, potrivit sursei menţionate.

STB mai spune că „politicienii începători şi dornici de afirmare prin orice mijloace nu ştiu că în spatele fiecărui vehicul care iese în traseu se regăseşte munca de zi şi de noapte a altor zeci de angajaţi cu diverse pregătiri”.

„La aceştia se adaugă personalul „TESA”, cum se exprimă domnul politician, care nu reprezintă decât circa 10 la sută din totalul angajaţilor. Dar, pentru ca o societate de transport să funcţioneze în
condiţii bune, nu are nevoie doar de şoferi, ci şi de mecanici, electricieni, alte funcţii necesare pentru verificările şi reviziile care se fac zilnic şi periodic, are nevoie de şefi şi coordonatori ai acestora, cu experienţă şi responsabili pentru munca pe care o fac, întrucât siguranţa publicului este prioritară pentru societate”, precizează sursa menţionată.

Societatea de Transport Bucureşti că a fost necesară reorganizarea conducerii instituţiei, odată cu mărirea flotei STB.

„În afară de aceştia, mai sunt casieri, lucrători specialişti pe diverse domenii, de la mecanică, la Tehnologia Informaţiei, care asigură, de la încasarea contravalorii titlurilor de călătorie, până la simulări de trasee, de încărcări pe vehicule, programarea vehiculelor în funcţie de cerere şi capacitatea de transport, dar şi de fluxurile de călători şi valorile de trafic. Odată cu mărirea flotei STB SA şi extinderea serviciului pe foarte multe linii regionale, a fost nevoie de reorganizarea conducerii executive pe principii noi, cu perspective de dezvoltare, cu atât mai mult cu cât STB SA nu vrea să rămână o societate care aşteaptă decizii ale politicienilor, ci îşi propune să se dezvolte prin investiţii şi profit”, mai relevă comunicatul de presă.

Acesta este motivul, conform sursei citate, pentru care numărul directorilor şi al celor 7 consilieri specializaţi pe care îi are STB SA este unul adecvat, iar aceştia îşi îndeplinesc întrutotul atribuţiile care nu presupun doar prezenţa într-un birou, ci şi implicare, verificări şi activitate de teren.

În cadrul STB SA, salariul mediu tarifar este de 3.450 de lei, la care se adaugă bonuri de masă, completează instituţia.

STB mai precizează că Sindicatul Transportatorilor din Bucureşti nu intervine în actul decizional sau administrativ al societăţii, relaţia cu sindicatul reprezentativ (al celor circa 85 la sută din angajaţi ai STB SA care sunt membri) fiind doar de a discuta pe marginea Contractului Colectiv de Muncă.

„Oricât de mult şi-ar dori politicienii, fie ei cu anvergură sau doar cu interese meschine, STB SA nu se va implica niciodată în lupta politică, fiind prin tradiţie o companie care prestează un serviciu public şi social şi care face permanent eforturi pentru îmbunătăţirea calităţii acestui serviciu”, susţine sursa amintită.

„Odată cu transformarea, în anul 2018, a fostei RATB în societate comercială, cea mai mare companie de transport public de călători din România a intrat într-o nouă etapă de dezvoltare, funcţionând pe principii europene. Tot din toamna anului trecut, STB SA a încheiat un contract semnat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI). TPBI este primul organism regional din România, constituit ca structură de cooperare a autorităţilor publice locale din Regiunea Bucureşti – Ilfov, care funcţionează pe principii europene, asigurând reglementarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea serviciului public de transport local, conform Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului, privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători”, conchide STB, în documentul de presă.

Ciprian Ciucu acuză căpuşarea STB, la fel ca a altor instituţii ale Primăriei Capitalei

Reacţia de sâmbătă a Societăţii de Transport Bucureşti vine după ce consilierul general Ciprian Ciucu (PNL) a anunţat, pe Facebook, că directorul STB ar avea 15 consilieri personali din care doar doi sau trei vin la serviciu, iar instituţia are şi 15 directori.

Liberalul a mai spus că primarul general al Capitalei Gabriela Firea a crescut organigrama STB de la 10.500 la 11.700 de angajaţi, fiind aduşi „indivizi necalificaţi în acele domenii iar cei care se angajează ca şoferi sunt o minoritate nesemnificativă”.

„Ştiaţi că? • Un rol determinant în STB îl are sindicatul „reprezentativ” care, de la egal la egal şi mână în mână cu primarul, decide cine se angajează şi cine este promovat şi pe ce post anume, după ce se asigură că viitorii angajaţi/promovaţi for fi parte acelui sindicat? • Ocupaţia de economistă/economist este cam la paritate cu cea de şofer la STB? Fiecare departament şi birouaş are parte de unul sau mai mulţi “economişti” chit că are sau nu are nevoie? Nu se angajează specialişti, se angajează pile, în special pe posturile TESA, la mare căutare la STB pentru că sunt salarii mai mari? • Raportul de soferi&vatmani / alţi angajaţi este de 1/3? • Şpaga pe care trebuie să o dea un şofer ca să se angajeze (revelată de o investigaţie penală mai veche) este de cca. 2.000 de euro?”, a scris Ciprian Ciucu, vineri seara pe Facebook.

Ciucu acuză şi că, la fel ca alte instituţii ale Primăriei Capitalei, STB „este căpuşată la cote incredibile”, precizând că „Firea a lărgit toate schemele de personal şi înfiinţat cca. 40 de instituţii noi, iar număru angajaţilor la PMB a crescut vertiginos, în timp ce calitatea serviciilor publice a scăzut”.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici