USR: Dezbaterile pe legile Educaţiei, simple exerciţii de imagine. Rezolvă doar plagiatul lui Ciucă

USR consideră că dezbaterile organizate pentru cele două propuneri de modificare a legilor Educaţiei sunt menite să ajungă la concluzii care au fost dinainte stabilite de ministrul Sorin Cîmpeanu şi de preşedintele Klaus Iohannis: protejarea plagiatorilor şi feudalizarea universităţilor.

107 afișări
Imaginea articolului USR: Dezbaterile pe legile Educaţiei, simple exerciţii de imagine. Rezolvă doar plagiatul lui Ciucă

Ştefan Pălărie, Facebook

„USR consideră că dezbaterile organizate de Ministerul Educaţiei privind cele două propuneri de modificare a legilor Educaţiei pe teme esenţiale dezvoltării sistemului educaţional al României pe zeci de ani de acum înainte nu sunt dezbateri propriu-zise, ci doar menite să ajungă la concluzii care au fost dinainte stabilite de ministrul Sorin Cîmpeanu şi de preşedintele Klaus Iohannis: protejarea plagiatorilor, feudalizarea universităţilor şi permanentizarea rectorilor pe funcţii, politizarea numirilor în posturi de conducere, bulversarea sistemului de admitere la liceu”, potrivit unui comunicat de presă transmis presei joi.

Ştefan Pălărie, senator USR, susţine că „legile Educaţiei lui Cîmpeanu întorc România în trecut”.

„Iar noi trebuie să le oprim. În ciuda tuturor vocilor publice - intelectuali, profesori, studenţi, specialişti în educaţie - care solicită reluarea de la zero a reformelor educaţiei pentru copiii noştri, ministrul Cîmpeanu a spus ferm că se va opune prelungirii perioadei de dezbatere publică. Ieri, premierul Ciucă a dat ordin urgent ca legile să fie promulgate în cel mai scurt timp, ignorând faptul că noi toţi vedem că dumnealui este unul dintre beneficiarii direcţi ai protecţiei sporite asigurate plagiatorilor prin noile prevederi propuse. Dacă mai aveam vreun dubiu despre reala necesitate a acestor legi, el a fost spulberat: principala ţintă a fost şi rămâne spălarea plagiatorilor“, adaugă Pălărie.

USR susţine că, derulată în timpul vacanţei de vară, când majoritatea celor interesaţi direct de subiect - elevi, cadre didactice, părinţi, experţi în educaţie - sunt în plecaţi în concediu, „<cea mai mare dezbatere publică> a unei propuneri legislative nu este nimic mai mult decât o mare farsă”.

„L-am întrebat deschis, ieri (miercuri - n.r.0, pe ministrul Cîmpeanu dacă susţine şi i se pare etică propunerea ca o persoană care a plagiat să poată renunţa voluntar la titlul de doctor. Răspunsul a fost evaziv şi neasumat, dar, din argumentele prezentate, a rezultat fără putinţă de tăgadă că ministrul Cîmpeanu, care a dat în 2014 ordonanţa specială de a-l face scăpat pe premierul Ponta, are acum misiunea să-l scape şi pe premierul Ciucă“, afirmă senatoarea Simona Spătaru.

USR consideră că propunerile de modificare a legilor Educaţiei supuse dezbaterilor de ministrul Sorin Cîmpeanu nu răspund nevoilor de modernizare a sistemului educaţional al României, nu se circumscriu principiilor programului „România Educată“ aşa cum au fost ele enunţate de preşedintele României, Klaus Iohannis, şi „ca atare ar trebui retrase de urgenţă, nu „trecute rapid prin Parlament”, aşa cum a declarat prim-ministrul Nicolae Ciucă, beneficiar direct al prevederilor privind absolvirea plagiatorilor de orice răspundere”.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
usr,
pălărie,
spataru

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici