- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Aeroportul Băneasa, încadrat în clasa I de risc seismic
Imobilele aeroportului Aurel Vlaicu din Băneasa, cu excepţia Terminalului de Aviaţie Generală, modernizat, prezintă risc seismic şi necesită lucrări de consolidare, a anunţat, luni, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Aeroportul Băneasa, încadrat în clasa I de risc seismic (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
Terminalul de pasageri al Aeroportului Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu (AIBB AV), declarat în 2011 monument istoric de importanţă naţională şi universală de către Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, este în proces de reabilitare şi implementare a conceptului de City Airport.
Prima etapă a programului de modernizare a infrastructurii aeroportuare a AIBB AV a fost finalizată în decembrie 2011, prin modernizarea Terminalului de Aviaţie Generală (Corp "C").
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
-
Unul dintre cei mai mari angajatori din România închide o fabrică de componente auto
-
Reacţia lui Biden după violenţele din campusuri: Au dreptul să protesteze, dar nu să provoace haos
-
Un stâlp electric s-a păbuşit în craterul de la Slănic. Alte 16 persoane, evacuate din apartamente
Etapa următoare prevede modernizarea celorlalte trei corpuri de clădire (Rotonda, "A" şi "B"), utilizate în prezent pentru procesarea traficului low-cost, care va fi mutat însă, la 25 martie, pe cel mai mare aeroport din România, Otopeni.
"În faza preliminară a acestei etape a fost efectuată o expertiză tehnică a celor trei corpuri de clădire, finalizată în februarie 2012, în urma căreia a rezultat încadrarea acestora în clasa de risc seismic 1. În consecinţă, au fost luate o serie de măsuri prevăzute de legislaţia în vigoare, respectiv anunţarea autorităţilor (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Primăria Capitalei, Inspectoratul de Stat în Construcţii) precum şi demararea procesului de consolidare", se arată într-un comunicat al CNAB, care administrează aeroporturile din Băneasa şi Otopeni.
Întrucât aeroportul este monument istoric, CNAB a adoptat un plan de intervenţie care include, pe lângă consolidarea propriu-zisă, şi lucrări necesare conservării corpurilor de clădire şi aducerii lor la aspectul iniţial al monumentului istoric - lucrări la faţade, tâmplărie, termoizolaţiii, terase, acoperiş rotondă.
Aeroportul va lansa în perioada următoare licitaţia publică pentru contractele de proiectare şi execuţie a lucrărilor.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 21:55
Turcia suspendă schimburile comerciale cu Israel din cauza războiului din Fâşia Gaza
-
ieri, 21:51