Cum să lucrezi smart: trucuri utile (P)

Munca nu trebuie să te aducă la epuizare şi nici să acapareze toată viaţa. Poţi să îţi foloseşti talentul ori abilităţile şi îţi poţi construi o carieră şi fără a transforma munca în centrul universului tău. În realitate, că munca ta să însemne ceva, nu trebuie să te axezi pe cantitate, ci pe calitate.

108 afișări
Imaginea articolului Cum să lucrezi smart: trucuri utile (P)

Dacă îţi doreşti să păstrezi un echilibru între viaţa profesională şi cea personală, iată câteva trucuri utile pentru a lucra smart:

Foloseşte tehnologia în avantajul tău

Tehnologia ne permite astăzi să lucrăm mai confortabil ca niciodată. O mulţime de activităţi ce mai demult se realizau exclusiv faţă în faţă, acum se pot realiza cu ajutorul internetului şi al calculatoarelor, de la distanţă.

De aceea, este o idee bună să foloseşti întotdeauna tehnologia în avantajul tău. Începe cu un laptop sau PC performant, care să te ajute să îţi desfăşori task-urile rapid, fără să te confrunţi cu probleme de sistem. Mai apoi, poţi descărca pe telefon aplicaţiile utile pentru job, pe care să le foloseşti chiar şi atunci când nu eşti la birou.

Nu uita nici de accesoriile smart, care îţi pot şi ele uşura munca la birou. Un bun exemplu îl reprezintă căştile wireless. Majoritatea modelelor de căşti wireless sunt ideale pentru a le folosi în şedinţe sau call-uri. Atunci când alegi căştile wireless, ţine cont de autonomia lor, pentru a şti cu aproximaţie cât le vei putea utiliza între încărcări.

În afară de căşti wireless, mai poţi opta şi pentru căşti de gaming, ce oferă funcţii avansate şi o calitate înaltă a sunetului. Dacă job-ul tău implică mai mult ascultarea de materiale audio şi/sau video, atunci poţi investi într-o boxă portabilă, mai ales dacă lucrezi remote.

Updateaza-ţi skill-urile

Cea mai bună soluţie pentru a munci smart este să fii mereu la curent cu schimbările din domeniul tău, dar şi din domeniile adiacente. Vestea bună este că în ziua de astăzi este mai uşor ca niciodată să îţi updatezi skill-urile cu ajutorul cursurilor online. O mulţime de platforme, precum Coursera sau edX oferă cursuri diverse, de la marketing şi până la contabilitate, pe care le poţi parcurge în ritmul tău.

De asemenea, este o super idee să îţi contactezi angajatorul atunci când doreşti să faci cursuri de specializare. Foarte multe companii oferă programe de specializare de top, iar costurile pentru angajaţi sunt fie zero, fie foarte reduse.

Cursurile, seminariile sau webinariile nu trebuie să îţi consume timpul şi să devină o sursă de stres. Este de preferat să participi la astfel de programe o dată sau de două ori pe an, astfel încât activitatea ta de zi cu zi să nu fie afectată în mod negativ.

Încearcă un planner

Zi de zi, avem o mulţime de task-uri de care să ne ocupăm, atât la job, cât şi în viaţa personală. Deseori, faptul că ştii că ai ceva de făcut îţi poate sta pe cap, mai ales când te chinui să nu uiţi exact ce ţi-ai propus să faci. De aceea, un planner poate fi o soluţie pentru a reuşi să munceşti smart.

Poţi folosi planner-ul pentru a-ţi nota toate task-urile de care vrei să te ocupi, fie zilnic, fie în decursul unei săptămâni sau unei luni. În plus, atunci când bifezi tot ceea ce realizezi pe hârtie sau într-un planner digital vei avea o super satisfacţie şi un sentiment de uşurare.

Utilizează reţelele sociale

Reţelele sociale sunt parte integrantă din viaţa de zi cu zi. Majoritatea utilizatorilor de smartphone şi internet folosesc cel puţin o reţea socială în mod uzual. Ei bine, reţelele de socializare nu sunt numai pentru distracţie şi relaxare. Le poţi folosi pentru a munci mai eficient şi a descoperi noi oportunităţi.

LinkedIn este reţeaua de socializare dedicată pieţei muncii, unde poţi face networking, poţi descoperi noi job-uri şi îţi poţi expune proiectele şi portofoliul. Un cont pe LinkedIn cu siguranţă nu îţi va strica. Asigură-te că ai profilul mereu la zi şi nu te sfii să intri în contact cu alţi specialişti din domeniul tău, fie pentru a discuta despre topci-uri arzătoare, fie pentru a le cere sfatul.

Ia o pauză

Să munceşti smart nu înseamnă să munceşti încontinuu. Încearcă să iei mereu pauze binemeritate, în care să găseşti loc pentru relaxare, detenstionare şi să te bucuri de activităţile preferate.

Cu cât îţi dai voie mai mult să te deconectezi, cu atât vei observa cum productivitatea creşte, indiferent de meseria pe care o ai.

În prezent, nu contează cât de mult munceşti, ci contează cât munceşti. De aceea, este foarte important să înveţi să lucrezi smart. Începe prin a folosi tehnologia în avantajul tău, deoarece aceasta îţi poate oferi o mulţime de oportunităţi. Mai apoi, încearcă să îţi upgradezi mereu abilităţile, să fii la curent cu noutăţile din domeniul tău şi să îţi păstrezi deschiderea către inovaţii.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici