Dilema absolventului de limbi străine: call center sau „la catedră“

Aproximativ 1.000 de absolvenţi au ieşit de pe băncile facultăţilor de limbi străine în acest an, iar o mare parte dintre aceştia s-au angajat pe unul dintre cele 3.200 de joburi scoase la concurs de firmele care şi-au deschis sau şi-au extins centrele de servicii de outsourcing în oraşe precum Bucureşti, Cluj, Braşov, Timişoara sau Iaşi.

31 afișări
Imaginea articolului Dilema absolventului de limbi străine: call center sau „la catedră“

Dilema absolventului de limbi străine: call center sau „la catedră“ (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Scăderea prestigiului statutului de profesor şi lipsa altor oportunităţi de carieră i-au determinat pe mulţi studenţi sau absolvenţi de facultăţi limbi străine să accepte temporar un loc de muncă mai bine plătit în call centere, chiar dacă nu sunt întotdeauna mulţumiţi.

Aproximativ 10.000 de români s-au angajat în ultimii ani la diviziile de outsourcing ale unor giganţi ca Alcatel-Lucent, Genpact, HP, IBM, Oracle, Wipro, Sykes, Computer Generated Solutions, XL World sau ING Asigurări, pentru a presta servicii precum procesare de facturi sau suport IT pentru firme occidentale.

Citeşte mai multe despre posibilităţile de angajare ale absolvenţilor de limbi străine pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici