Director de colegiu: Mi se pare uşor exagerat ca un profesor să nu poată preda propriului copil

Directorul Colegiului "Mihai Viteazul" din Ploieşti, Gabriel Ţaga, consideră "uşor exagerată" prevederea din Codul Etic conform căreia un profesor nu poate preda la clasa unde este elev copilul său, el spunând că aceasta este "o restrângere a dreptului cadrului didactic".

770 afișări
Imaginea articolului Director de colegiu: Mi se pare uşor exagerat ca un profesor să nu poată preda propriului copil

Director de colegiu: Mi se pare uşor exagerat ca un profesor să nu poată preda propriului copil (Imagine: Shutterstock)

Puteţi dezbate prevederile Codului etic din educaţie aici.

"Un cod etic în educaţie este binevenit, ca pentru orice altă profesie", a spus profesorul Gabriel Ţaga, director al Colegiului Naţional "Mihai Viteazul" din Ploieşti, unul dintre cele mai prestigioase licee din judeţul Prahova.

Ţaga consideră însă că noua variantă a Codului Etic este discutabilă sub anumite aspecte. Unul dintre acestea este, în opinia directorului, prevederea conform căreia un cadru didactic nu poate preda la clasa unde este elev copilul său decât dacă este singurul de specialitatea respectivă din şcoală, prevedere pe care profesorul ploieştean o consideră "exagerată".

"Nu ai voie să ai propriul copil ca elev decât dacă în şcoală este un singur profesor care predă materia respectivă - acest lucru mi se pare uşor exagerat. Dacă poţi avea totuşi copilul când e un singur profesor în şcoală, din punct de vedere juridic de ce nu l-ai avea şi când sunt doi profesori? Deci se contrazic din punct de vedere juridic aceste lucruri. Îl ai sau nu-l ai, nu numai în anumite condiţii. Deci e o restrângere a dreptului cadrului didactic, pentru că poate în şcoala respectivă sunt doi profesori, unul este cadru didactic care este un profesor eminent şi celălalt nu este un profesor foarte bun. Şi atunci este obligat să-şi dea copilul la un profesor mai slab", a spus Gabriel Ţaga.

El atrage, de asemenea, atenţia asupra noţiunii de fraudă, aşa cum este ea înţeleasă în contextul relaţiei dintre cadrele didactice şi elevi.

"Se insistă foarte mult pe ideea de fraudă, dar gândiţi-vă ce înseamnă să primeşti un buchet de flori. Pe actualul cod un buchet de flori înseamnă un folos necuvenit. Deja intrăm în nişte amănunte care pot avea diverse interpretări", a mai spus Ţaga.

Profesorul Gabriel Ţaga a precizat că autorităţile din domeniul educaţiei "trebuie să asculte şi părerea sindicatelor", menţionând că îşi exprimă aceste puncte de vedere în calitate de cadru didactic şi nu de director al unei unităţi de învăţământ.

Elaborarea unui astfel de cod a început în urmă cu câţiva ani, însă s-a oprit la stadiul de proiect, pentru că prioritate a avut Strategia anticorupţie în educaţie, aprobată printr-un ordin al Ministerului Educaţiei în 2013. Strategia face referire la Codul etic pentru învăţământul preuniversitar, Codul de referinţă al eticii şi deontologiei universitare, precum şi la monitorizarea activităţii Consiliului Naţional de Etică pentru Învăţământul Preuniversitar şi a Consiliului de etică şi management universitar.

Codul de etică a fost readus în actualitate odată cu scandalul izbucnit la sfârşitul anului trecut, în urma mediatizării unor imagini în care învăţătoarea Dana Blându, de la Şcoala 10 din Capitală, le cerea părinţilor bani pentru cadouri de Crăciun.

În urma scandalului de la Şcoala 10, premierul Victor Ponta a cerut, în 15 ianuarie, Ministerului Educaţiei finalizarea proiectului în termen de două săptămâni, însă acest proiect nu a ajuns până în prezent pe masa guvernului.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici