DNSC: Continuă tentativa de fraudă telefonică în care apelanţii se dau angajaţi ai directoratului

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenţia asupra faptului că tentativa de fraudă în care apelanţii se dau angajaţi ai Directoratului continuă.

5289 afișări
Imaginea articolului DNSC: Continuă tentativa de fraudă telefonică în care apelanţii se dau angajaţi ai directoratului

DNSC: Continuă tentativa de fraudă telefonică în care apelanţii se dau angajaţi ai directoratului

„Atenţie - continuă campania de apeluri <spoofed> în care atacatorii se prezintă la telefon drept angajaţi ai DNSC”, spun reprezentanţii Directoratului.

Conform acestora, atacul începe cu un apel de la o persoană care pretinde că este angajat al Directoratului, folosind numele Ionescu Alexandru, şi afirmă că doreşte să ajute victimele să recupereze sumele pierdute. Solicită apoi următoarele date personale: nume complet, cod IBAN şi ultimele 6 cifre din CNP. În realitate, în spatele apelurilor se află atacatori care impersonalizează angajaţi DNSC, avertizează specialiştii.

Persoana este contactată de pe un număr de telefon care pare a fi asociat DNSC.

„În realitate, numărul afişat pe ecranul destinatarului nu este numărul real al apelantului. Pentru a atrage potenţiale victime în capcană, atacatorii folosesc o tehnică numită SPOOFING, în care atacatorul foloseşte tehnologia Voice over IP (VoiceIP) pentru a apela victima, preluarea informaţiilor de contact făcându-se fără acordul instituţie sau a persoanei fizice. Este nevoie doar de cunoaşterea numărului de telefon sau a detaliilor de contact ale acestora. Astfel, nu se pot bloca astfel de iniţiative la nivelul furnizorului de servicii telecom”, susţin reprezentanţii DNSC.

Aceştia arată că există instrumente online care oferă astfel de servicii de tip spoofing, de cele mai multe ori în regim de plată pe minut de conversaţie. Atacatorii se folosesc de această imagine falsă pentru a câştiga încrederea victimei.

DNSC arată că nu va apela niciodată utilizatorii pentru a le promite oportunitatea de recuperare a sumelor pierdute, nu va cere niciodată utilizatorilor să furnizeze telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri efectuate de instituţie.

Specialiştii le recomandă utilizatorilor să raporteze astfel de apeluri către organizaţia impersonalizată pentru a atrage atenţia cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de iniţiative frauduloase.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici