Primăria Capitalei, despre protest: Traseele RATB către Ilfov n-au fost licitate de operatori privaţi

Traseele pe care RATB le execută către localităţile din Ilfov sunt efectuate la cererea Unităţilor Administrativ Teritoriale, fiind vorba de un serviciu public realizat pe cheltuiala acestora, aceste trasee nefiind licitate de operatori privaţi, transmite Primăria Municipiului Bucureşti (PMB).

261 afișări
Imaginea articolului Primăria Capitalei, despre protest: Traseele RATB către Ilfov n-au fost licitate de operatori privaţi

Primăria Capitalei, despre protest: Traseele RATB către Ilfov n-au fost licitate de operatori privaţi

"RATB execută traseele către localităţile din Ilfov la cererea Unităţilor Administrativ Teritoriale, prestând un serviciul de utilitate publică pe cheltuiala acestora, în baza Legii nr. 92/2007, legea serviciilor de transport public local. Menţionăm că aceste trasee nu au fost licitate de operatorii privaţi şi nu înregistrează un profit consistent. Legislaţia actuală nu permite operatorilor privaţi să obţină trasee de transport public local de călători DECÂT PRIN LICITAŢIE", se arată într-un comunicat de presă al Primăriei Municipiului Bucureşti, referitor la protestul Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România oprganizat miercuri în Piaţa Victoriei.

Totodată, constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară, transmite instituţia condusă de Gabriela Firea, va oferi cadrul necesar pentru organizarea unui transport public de calitate în zona metropolitană a Bucureştiului. Astfel, se va putea organiza atribuirea de trasee în judeţul Ilfov pentru operatorii privaţi, care pot opera şi pe raza Municipiului Bucureşti.

"Conform directivei UE 1370, operatorilor aparţinând autorităţilor publice li se pot atribui direct trasee, însă, RATB nu are capacitatea de a deservi toate traseele. Sublinem, de asemenea, că nici după achiziţia celor 400 autobuze noi pentru care PMB va organiza licitaţie internaţională, RATB nu va avea capacitatea de a efectua transport public atât în Bucureşti, cât şi judeţul Ilfov, de aceea vor fi organizate de urgenţă licitaţii de trasee. Şi în cazul Municipiului Bucureşti, pe unele trasee, se va organiza licitaţie. Scopul acestor licitaţii îl constituie efectuarea unui transport rapid, de calitate pentru cetăţeni şi nu realizarea unui profit pentru RATB", potrivit sursei citate.

Primăria Municipiului Bucureşti a aprobat în şedinţa Consiliului General din 29 martie 2017 înfiinţarea a 56 de linii noi de transport public, care să facă legătura între cartierele mari ale Bucureştiului şi localităţile importante din judeţul Ilfov. De asemenea, vor face legătura între cartierele de periferie ale Capitalei şi zona de centru a municipiului Bucureşti.

Câteva sute de taximetre au participat miercuri la protestul din faţa Guvernului, nemulţumiţi de "pirateria online" din domeniu şi de aplicaţii precum Uber.

Ulterior, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu, a declarat, pentru MEDIAFAX, că protestatarii au ajuns la o înţelegere cu Guvernul, în acest sens fiind semnat un protocol.

Protocolul prevede că, în maximum 30 de zile, va fi promovat proiectul de Ordonanţă de Urgenţă cu privire la modificarea legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, proiect care a fost transmis în consultare prealabilă de Ministerul Transporturilor către Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul Dezvoltării Regionale.

"Din cadrul legii 38 se vor scoate cele două sintagme: «în mod repetat» şi «în mod permanent». Astfel, poliţiştii, organele abilitate ale statului să ia toate măsurile legale împotriva celor care pe teritoriul României vor mai face transport neautorizat, nelicenţiat. Eu zic că am cerut lucruri pertinente, de aceea ni s-au dat atât de repede. În protocol nu cerem bani, nu cerem subvenţii, cerem ca toată lumea să respecte legea. Dacă nu se va respecta, nici nu vreau să ştiu ce se va întâmpla. Acum am venit în număr mic, dar data viitoare vor veni toate coloanele din ţară. Să nu uitaţi că legea RCA nu a ieşit nici până acum. Nu pot să spun ca UBER va fi interzis, înseamnă că toata lumea care va face transport de persoane va fi autorizată. Nu se poate face transport virtual, închid ochii şi mă trezesc la Constanţa", a declarat, pentru MEDIAFAX, preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.

Totodată, acordul încheiat de sindicalişti cu Executivul mai prevede că dialogul pentru rezolvarea celorlalte probleme cu care se confruntă transportatorii, inclusiv atribuirea traseelor Bucureşti-Ilfov, se va menţine deschis şi că reprezentanţii COTAR renunţă la acţiunile de protest anunţate joi şi vineri.

Uber a precizat că aplicaţia oferă un serviciu fiscalizat, subliniind intenţia de a colabora cu autorităţile din România pentru o soluţie de reglementare în linie cu recomandările Comisiei Europene, ca răspuns la protestul transportatorilor din Piaţa Victoriei.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici