Programele de transformare au şanse de reuşită de 12 ori mai mari prin concentrarea pe factorul uman

  • Programele de transformare au şanse de reuşită de 12 ori mai mari prin concentrarea pe factorul uman.
  • 96% dintre programele de transformare ajung în puncte de cotitură care duc la abaterea de la cursul stabilit.
82 afișări
Imaginea articolului Programele de transformare au şanse de reuşită de 12 ori mai mari prin concentrarea pe factorul uman

Programele de transformare au şanse de reuşită de 12 ori mai mari prin concentrarea pe factorul uman

Cel mai recent studiu realizat de organizaţia EY în colaborare cu Saïd Business School din cadrul Universităţii Oxford a generat date noi despre ce se întâmplă când se consideră că un program de transformare s-a abătut sau urmează să se abată de la cursul stabilit şi echipa de conducere intervine cu intenţia de a-i îmbunătăţi performanţele.

Rezultatele studiului arată că punctele de cotitură sunt prezente în aproape toate programele de transformare, 96% dintre respondenţi afirmând că s-au confruntat cu cel puţin un punct crucial pe parcursul unui proiect, iar 76% le consideră inevitabile în condiţiile lipsei de predictibilitate a mediului economic actual.

Datele acestui studiu au evidenţiat faptul că transformările nu sunt liniare şi că, pe fondul volatilităţii globale şi a ritmului accelerat al schimbărilor, este necesar un nou mod de gândire cu privire la cum trebuie să negocieze liderii aceste momente cruciale, gestionând în acelaşi timp şi evoluţiile din interiorul şi din exteriorul unei organizaţii. Datele relevă că oamenii se află în centrul acestei noi mentalităţi.

Studiul a constatat că, atunci când liderii nu adoptă o abordare orientată spre oameni în gestionarea punctelor de cotitură, programul de transformare prezintă o probabilitate de 1,6 ori mai mare de a înregistra performanţe sub aşteptări şi o probabilitate de 3,5 ori mai mare de a provoca angajaţilor emoţii negative, precum nelinişte, teamă şi reticenţă faţă de schimbări viitoare.

Cei care adoptă o viziune flexibilă, orientată spre oameni în cazul atingerii unui punct crucial au şanse mai mari să readucă programul la cursul stabilit şi, de asemenea, să dubleze viteza programului de transformare per total (de 2,1 ori), să îmbunătăţească performanţa generală a programului în raport cu indicatorii cheie de performanţă de aproape două ori (1,9 ori) şi să crească deschiderea angajaţilor faţă de următorul program de transformare (de 1,9 ori).

Creşterea şanselor de succes, în trei paşi

Studiul a evidenţiat că o abordare orientată spre oameni se face în trei paşi (detectare, conştientizare situaţională şi acţiune), care cresc de 12 ori şansele de succes generale ale transformării:

- Identificare: punerea accentului pe detectarea timpurie prin analiza nu doar a indicatorilor clasici cu rezultate sub aşteptări, ci şi a modificărilor emoţionale şi de comportament manifestate de oamenii implicaţi în transformare

- Conştientizare situaţională: identificarea şi soluţionarea cauzelor problemelor, în colaborare cu membrii echipei de la nivelul întregului program de transformare

- Acţiune: reiterarea celor şase factori cheie care creează condiţiile pentru transformări de succes, stabiliţi în cartea noastră albă iniţială, care sunt: conducere implicată, colaborare, cultivarea unei culturi a modelelor, responsabilizare, grijă şi recunoaşterea impactului emoţional al tehnologiei.

Studiul are la bază sondarea unui grup de 846 de persoane cu funcţii de conducere şi a 840 de angajaţi, provenind din 23 de ţări şi 16 sectoare economice, precum şi pe cinci studii de caz calitative.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici