- Home
- Social
- CLUJ-NAPOCA, (12.07.2019, 12:39)
- Vasile Magradean
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Progrese tehnologice de la Cluj: Primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian, utilizabil de pe tabletă
Primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian ce poate fi utilizat şi de la distanţă, de pe o tabletă, a fost realizat la Cluj-Napoca, finanţarea pentru acesta depăşind un milion de euro, majoritatea banilor venind din fonduri europene, transmite corespondentul MEDIAFAX.
418 afișări
Primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian utilizabil de pe tabletă
Directorul general al companiei, Ioan Alexandru Drăgan, a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă că simulatorul are scopul de a pregăti controlorii de trafic aerian să aibă reacţii mai bune în situaţii de criză, prevenind, astfel, pierderile umane şi cele materiale.
„Compania noastră a finalizat un proiect de cercetare, care este primul simulator românesc care priveşte testarea controlorilor de trafic aerian şi se adresează atât clienţilor din sectorul civil, cât şi din cel militar. Scopul este de a pregăti controlorii de trafic aerian să aibă reacţii mai bune în situaţii de criză, prevenind astfel pierderile umane şi pierderile materiale. Realizarea simulatorului a durat doi ani, din august 2017 - august 2019, valoarea totală a proiectului fiind de 4,9 milioane de lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) de 3,5 milioane de lei. Costul simulatorului se ridică între 500.000 de euro şi 1,5 milioane de euro, în funcţie de complexitate şi personalizare”, a spus Drăgan.
TITLURILE ZILEI
-
-
ieri, 19:44
• MAE: Nouă cetăţeni români şi membri de familie au fost evacuaţi din Fâşia Gaza
-
ieri, 16:20
-
ieri, 17:40
-
ieri, 13:06
• Rusia a recucerit oraşul Robotyne, principala aşezare eliberată de Ucraina în 2023
-
ieri, 15:03
-
ieri, 13:48
• A început deszăpezirea pe Transfăgărăşan. Iată când ar putea va fi deschis drumul
-
ieri, 11:45
• China: 19 persoane au murit după prăbuşirea unei autostrăzi
-
ieri, 09:51
• Intervenţie în forţă. Poliţia din New York a demontat taberele pro Palestina şi Hamas
-
ieri, 08:35
• COMENTARIU Lelia Munteanu: Ridicola greşeală a crocodilului
-
ieri, 07:46
-
ieri, 10:05
-
ieri, 09:01
• Unul dintre inculpaţii în cazul uciderii omului de afaceri Adrian Kreiner a fost adus în ţară
-
ieri, 08:21
• Ziua Muncii. Fabricile din România au pierdut aproape 500.000 de angajaţi în ultimii 25 de ani
-
ieri, 10:47
-
ieri, 07:12
• Diana Şoşoacă candidează la Primăria Capitalei. Candidatura liderului SOS a fost admisă
Potrivit acestuia, simulatorul are rolul de a îmbunătăţi procedura de instruire a controlorilor de trafic aerian cu ajutorul unor instrumente şi a conţinutului de calitate. Practic, sunt eliminate costurile mari şi aduce în scenă gradul de libertate al utilizatorului.
„Simulatorul noastră înlocuieşte simulatorul clasic, care este o sală, cu o platformă pe calculator, astfel încât infrastructuri de sute de mii de euro pot fi condensate într-o tabletă de 10 inch. Se pot instrui mii de controlori de trafic odată pe partea de radar, printr-o aplicaţie care se va putea descărca gratuit. Pentru partea de componentă de turn, controlorii vor fi instruiţi cu ajutorul platformei noastre în centre de simulare. Proiectul nostru integrează tehnologii de ultimă generaţie – cloud computing, realitate augmentată, recunoaştere vocală şi machine learning – într-o soluţie accesibilă. Produsul reprezintă un progres important în instruirea continuă a controlorilor de trafic aerian din întreaga lume, care vor putea avea acces direct şi uşor la scenarii complexe de antrenament, la costuri considerabil mai mici decât în prezent. Motivul nostru a constat în realizarea unui instrument inovativ de instruire la distanţă pentru acest sector deoarece controlorii sunt supuşi anual la sesiuni de instruire (refresh), pentru verificarea reflexelor, pentru actualizarea deprinderilor de management a traficului aerian”, a explicat Ioan Alexandru Drăgan.
Simulatorul, numit ATMIS AIO, cartografiază şi redă 100% funcţionalitatea operaţională a simulatoarelor de zbor disponibile în piaţă, dar se bazează pe un pachet format din cele mai recente şi avansate tehnologii privind opţiunile de instruire.
„Principalele inovaţii aduse de simulatorul românesc sunt folosirea modulului MTCD (Mid Term Conflict Detection), componenta cu spectru larg de utilizare şi în afara simulatoarelor ATC, modalitatea de distribuire a produsului realizându-se în regim Cloud, utilizarea modulului de instruire la distanţă, abordare care schimbă modelul de afaceri în domeniu, inovaţie tehnologică din punct de vedere al interacţiunii utilizatorilor, prin rularea aplicaţiei pe terminale mobile mult mai accesibile în raport cu simulatoarele ATC folosite în acest moment. Are simulator de radar, oferă simularea 3D a turnului de control, informaţii despre starea vremii şi luminile de pe pistă”, a subliniat Drăgan.
Simulatorul românesc este folosit de Aeroportul din Atena, va fi livrat Romatsa, pentru instruirea controlorilor de trafic aerian de pe mai multe aeroporturi din România, şi urmează să fie abordate pieţe emergente, cum ar fi Africa – Nigeria, Ghana, Senegal.
Compania clujeană de soft a fost înfiinţată în anul 2011 şi se ocupă de crearea şi livrarea simulatoarelor software de management al traficului aerian, dezvoltate de ingineri aerospaţiali cu înalte calificări şi de specialişti în managementul traficului aerian.
Citește pe alephnews.ro: AUR rămâne fără candidați. Partidul a pierdut 4 procente în sondaje la europarlamentare, într-o singură lună
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Citește și: BAC 2019. Planurile de viitor ale unui elev de 10: Voi studia la Oxford. Domeniul meu e subdezvoltat în ţară, sunt şanse mici să revin
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe