Recrutarea prin social media: unul din trei români îşi găseşte job prin Facebook sau LinkedIn

"A devenit anormal pentru un profesionist în resurse umane să excludă din evaluările sale la recrutare o componentă atât de importantă şi reprezentativă a personalităţii cuiva. Tot mai des se întâlnesc cazuri când recrutarea are loc exclusiv prin intermediul social media, iar LinkedIn şi Facebook sunt principalele medii de sourcing", spune Sorin Faur, director human resources&outsourcing services în cadrul firmei de audit şi consultanţă fiscală BDO.

507 afișări
Imaginea articolului Recrutarea prin social media: unul din trei români îşi găseşte job prin Facebook sau LinkedIn

Recrutarea prin social media: unul din trei români îşi găseşte job prin Facebook sau LinkedIn (Imagine: Andrei Michailov/Mediafax Foto)

Reţelele sociale au devenit un instrument indispensabil în domeniul resurselor umane, având în vedere că accesarea contului de Facebook sau de LinkedIn a devenit o activitate cotidiană, iar noile generaţii de angajaţi nu pot înţelege cum au "funcţionat" generaţiile anterioare fără utilizarea social media.

"Recunosc că sunt tot timpul pe Facebook în timpul programului de lucru. Nu mă încurcă cu nimic, este doar un Tab deschis pe care îl verific din când în când, iar uneori îl mai folosesc şi în interes de serviciu", spune Cristina, 23 de ani, specialist la o firmă locală de cercetare de piaţă.

În opinia lui Sorin Faur, beneficiul pe care social media îl oferă este accesul la un număr mare de oameni, în mod gratuit (sau contra unor sume modice în cazul LinkedIn), în mediul lor natural, netrucat de intenţia de a se "orienta" la interviu după cum este mai bine.

"Una dintre principalele «probleme» în recrutare şi în derularea unui interviu este tocmai aceea de a obţine informaţii valide şi necosmetizate de la exact cel care este cel mai interesat să se prezinte într-o lumină mai bună. În afară de acest beneficiu, analiza cercului de prieteni şi a gradului de activism social spune o mulţime de lucruri despre cineva, de exemplu dacă este o persoană populară, dacă şi ce «share»-uieşte cu prietenii, locurile pe care le-a vizitat, impresiile pe care le comunică, lucrurile care îi plac. Pe LinkedIn, de exemplu, din simpla observare a grupurilor de discuţie în care cineva este înrolat se pot trage concluzii consistente privind profilul profesional", mai explică Faur.

Citeşte mai multe despre recrutarea prin social media pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici