Sondaj: 75% dintre elevi susţin că sunt originali în lucrările pentru şcoală, dar profesorii îi contrazic

  • Profesorii cred că peste 50% dintre elevi îşi atribuie informaţii care nu le aparţin
  • 40% dintre elevi susţin că citează sursele din care preiau informaţiile
  • Aproximativ 37% dintre profesori sunt de părere că sursele nu sunt menţionate în lucrări
254 afișări
Imaginea articolului Sondaj: 75% dintre elevi susţin că sunt originali în lucrările pentru şcoală, dar profesorii îi contrazic

Sursa foto: Mediafaxfoto

Şcoala online i-a indus pe profesori în eroare în privinţa originalităţii temelor şi proiectelor făcute de elevi.

Un sondaj realizat de Consiliul Naţional al Elevilor arată că 75% dintre elevi susţin că sunt originali atunci când lucrează la un eseu sau proiect. În ceea ce priveşte preluarea informaţiilor de pe internet, elevii susţin că respectă drepturile de autor. 40% dintre aceştia citează corect sursele şi doar 2,2% dintre respondenţi nu ţin cont de drepturile de autor.

Profesorii însă, îi contrazic pe elevi. Conform sondajului, cadrele didactice consideră că peste 50% dintre elevi îşi atribuie informaţii care nu le aparţin, iar aproximativ 37% dintre profesori susţin că sursele nu sunt menţionate. Consiliul Naţional al Elevilor vede ca soluţie pentru combaterea conţinutului plagiat familiarizarea noţiunii de drepturi de autor în lucrările elevilor şi promovarea conţinuturilor originale realizate de către aceştia.

Metoda de cercetare pe baza căreia s-a realizat sondajul este ancheta pe baza de chestionar, aplicată pe 25.000 de levi şi 2.056 de profesori.

Consiliul Naţional al Elevilor vine şi cu o serie de recomandări cu privire la integritatea academică şi etica profesională. Printre acestea se numără:

- cultivarea noţiunii de drepturi de autor în lucrările elevilor şi promovarea conţinuturilor originale realizate de elevi şi profesori, respectiv sancţionarea derapajelor;

- combaterea fenomenului de „fondul clasei/şcolii”, prin sancţionarea oricăror de încercări de a colecta bani în mod ilegal din partea elevilor şi părinţilor; încurajarea solicitării, către autorităţile publice locale, a finanţării complementare pentru unităţile de învăţământ;

- monitorizarea atentă, din partea Ministerului Educaţiei, a organizării meditaţiilor particulare cu elevii, respectiv sancţionarea acestor practici dacă încalcă reglementările Codului de etică al personalului didactic sau normele fiscale; extinderea programului de ore remediale pentru toţi elevii doritori, nu doar pentru cei aflaţi în risc socio-educaţional, astfel încât să poată beneficia de pregătire suplimentară gratuită, cu precădere la disciplinele de examen.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici