Tarifele pe litoral ar putea creşte, sezonul viitor, cu aproximativ 10 procente

Reprezentanţii Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) apreciază că tarifele prestate pe litoral vor creşte, vara viitoare, pentru prima oară în ultimele opt sezoane, unul dintre motive fiind scumpirea, din ultima perioadă, „fără nicio explicaţie”, a preţurilor alimentelor.

761 afișări
Imaginea articolului Tarifele pe litoral ar putea creşte, sezonul viitor, cu aproximativ 10 procente

Tarifele pe litoral ar putea creşte, sezonul viitor, cu aproximativ 10 procente

Reprezentanţii FPTR susţsin că, din 2008, au avut loc creşteri inclusiv ale salariului minim, fără ca acest factor să se reflecte în preţul serviciilor de pe litoral.

„Credem că, după opt ani, de stagnare a tarifelor, anul viitor va fi pentru prima dată când vom avea creşteri generale la tarife. În primul rând, datorate unui factor care nu este luat în seamă şi nu a fost declarat până acum: creşterea cheltuielilor cu forţa de muncă. Să nu uităm că de la 1 iunie s-a majorat salariul minim cu 20 la sută, iar aceste costuri le vom regăsi în tarife. Apoi, discret, dar sigur, au crescut în acest an preţurile alimentelor. Fără niciun fel de explicaţii. Deci, pentru anul viitor ne aşteptăm, din prognozele noastre, la o creştere cu maximum 10 la sută a tarifelor. Va fi pentru prima dată, din 2008, când vor creşte tarifele. Până acum, am reuşit să le ţinem sub control, dar de anul viitor nu credem că le mai putem ţine sub control”, a declarat prim-vicepreşedintele executiv al FPTR, Dragoş Răducan.

Potrivit acestuia, chiar şi cu această preconizată creştere a tarifelor, hotelierii de pe litoral se aşteaptă la o creştere a numărului de turişti care vor veni, la vară, în vacanţă la malul Mării Negre.

„Preconizez o creştere pentru că, din punct de vedere financiar, presupun că anul acesta au fost încasări cu undeva între 15 şi 20 la sută mai mult ca sezonul trecut. Aceşti bani vor fi reinvestiţi, în primul rând, în calitatea serviciilor mai puţin în dezvoltarea de noi active. Asta însemnând că se încearcă satisfacerea cererilor clienţilor”, a mai spus Dragoş Răducan.

El a explicat că operatorii din turismul de pe litoral au învăţat de la clienţii lor cum să le satisfacă dorinţele, aceştia făcând mereu comparaţie între serviciile oferite în Grecia şi Turcia şi cele pe care le găsesc în staţiunile româneşti de la malul mării.

„Anul acesta, ne-am confruntat cu o comparaţie a serviciilor oferite la noi cu cele din Grecia sau Turcia, fără ca turiştii să ţină cont că în Grecia, Turcia, chiar şi Bulgaria, majoritatea hotelurilor sunt de patru stele, în timp ce în România sunt de trei stele. Există şi diferenţe de tarif, bineînţeles, pentru că una este să plăteşti la patru sau cinci stele, în Turcia, şi alta e să plăteşti la trei stele, în România. Este şi o foarte mare discrepanţă între hotelurile din sudul litoralului şi cele din nord, diferenţele făcând ca preţurile să fie de două ori mai mari în Mamaia decât în sud, la aceleaşi condiţii de cazare şi la acelaşi nivel al meselor”, a mai spus prim-vicepreşedintele executiv al FPTR.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici