Prima pagină » Social » Trafic feroviar reluat între Roşiori şi Măldăeni, pe fir II după aproape 24 de ore

Trafic feroviar reluat între Roşiori şi Măldăeni, pe fir II după aproape 24 de ore

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a transmis, în noaptea de sâmbătă spre duminică, reluarea traficului feroviar pe distanţa Roşiori – Măldăeni. Se circulă în condiţii de siguranţă, pe firul II de circulaţie.
Trafic feroviar reluat între Roşiori şi Măldăeni, pe fir II după aproape 24 de ore
Laura Buciu
08 iun. 2025, 07:13, Social

Potrivit „CFR” SA, traficul a fost reluat în condiţii de sigurnaţă, pe fir II, începând cu ora 01:24, pe distanţa Roşiori – Măldăeni.

Sâmbătă, începând cu ora 01:40, traficul feroviar pe distanţa Roşiori – Măldăeni a fost oprit pe ambele fire de circulaţie, din cauza deraierii, la intrarea în staţia CF Măldăeni a locomotivei şi a primelor două vagoane din compunerea unui tren de marfă, încărcat cu combustibil (benzină), care circula pe firul I. Trenul aparţine operatorului privat de transport feroviar de marfă GFR, avea în compunere 35 de vagoane, încărcate cu combustibil (benzină) şi circula pe distanţa Ploieşti Est – Işalniţa.

La ora 13:48, cu ajutorul unei locomotive Diesel, aparţinând operatorului privat de transport feroviar (GFR) implicat în accident, au fost retrase din staţia CF Măldăeni (spre staţia CF Roşiori Nord), toate cele 33 de vagoane ale trenului, care nu au fost implicate în deraiere.

Operaţiunile de transvazare a combustibilului din cele două vagoane deraiate, necesare înaintea începerii operaţiunilor de ridicare a locomotivei şi a vagoanelor deraiate, au fost realizate sub stricta coordonare a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU).

Pentru menţinerea continuităţii transportului feroviar de călători, SRCF Craiova a asigurat pentru trenurile care au tranzitat zona, transbordarea cu mijloace auto pe distanţa Caracal – Roşiori Nord.

Echipele de intervenţie vor acţiona în continuare în staţia Măldăeni, cu personal şi cu o macara de 125 tone, pentru ridicarea, repunerea locomotivei/vagoanelor pe şină, retragerea lor în staţie, inclusiv verificarea liniei şi lucrări de reparaţii la linie şi la componentele infrastructurii feroviare, dacă situaţia o va impune, astfel încât traficul feroviar să fie reluat şi pe firul I.

„Operaţiunea de ridicare şi repunere pe şină a materialului rulant deraiat este complexă şi de durată, în special partea de poziţionare/calare/decalare a macaralei, care înainte de a începe ridicarea de sarcină trebuie să fie asigurată la sol şi echilibrată cu contragreutăţi, pentru a permite operarea în siguranţă”, arată CFR SA

Accidentul feroviar va fi investigat de către o comisie AGIFER, care va stabili cauzele deraierii.