Prima pagină » Social » Vacanțele, prea scumpe pentru români. Ce planuri de cheltuieli au românii în 2025

Vacanțele, prea scumpe pentru români. Ce planuri de cheltuieli au românii în 2025

În 2025, vacanța devine cea mai costisitoare achiziție pentru cei mai mulți români, arată un sondaj realizat la nivel național. Din cauza costurilor crescute, majoritatea nu plănuiesc achiziții mai mari decât o vacanță sau două.
Vacanțele, prea scumpe pentru români. Ce planuri de cheltuieli au românii în 2025
Sursa: Pixabay
Iris Duțescu
22 mai 2025, 10:23, Social

Pentru acest an, aproape jumătate dintre respondenții sondajului realizat la inițiativa tbi bank nu plănuiesc achiziții mai mari decât o vacanță sau două, iar două treimi spun că vor cumpăra doar dacă vor găsi reduceri consistente.

După vacanță, cele mai importante achiziții pe care le au în vedere românii în acest an sunt materiale pentru renovări interioare (28%), haine și încălțăminte (28,3%) și electrocasnice (24,3%). Doar 28% spun că vor face achizițiile atunci când au nevoie de produsele sau serviciile respective, indiferent de preț.

Ce buget alocă românii pentru vacanță

Legat de bugetul alocat pentru achiziții în acest an, aproximativ o treime dintre români spun că suma este cuprinsă între 500 și 1000 de euro, aproape 27% au alocat 1000-3000 euro, iar 18,3% vorbesc despre un buget mai mic de 500 de euro.

Cei mai mulți dintre respondenți (27,4%) spun că au alocat în acest an un buget asemănător cu cel de anul trecut, în contextul în care inflația a crescut semnificativ costurile. În plus, 13,3% spun că bugetul este cu 10-25% mai mare, iar 12,4% susțin că suma este cu 25-50% mai mică.

Întrebați de unde vor avea banii necesari pentru achizițiile mai importante din acest an, 68% spun că vor apela la economiile proprii, iar 18,7% vor alege opțiunea 50% din economii și 50% dintr-un împrumut. Dacă ar avea nevoie să facă un împrumut, peste 34% ar alege să ia de la rude sau prieteni, aproape 27% ar apela la un card de credit, iar 25,4% ar alege un credit de nevoi personale.