Vlad Voiculescu îşi nuanţează declaraţiile despre raportarea incorectă a morţilor COVID-19: ”Diferenţa poate fi de ordinul miilor”

  • Vlad Voiculescu a spus vineri seară că diferenţa între datele raportate despre morţii COVID-19 poate fi „de ordinul miilor”.
  • Vlad Voiculescu: ”Nu e vorba de morţi ascunşi. Este o chestiune de metodologie.”
  • Vineri dimineaţă, Vlad Voiculescu vorbea despre „indicii” că morţii COVID-19 nu sunt raportaţi corect.
2346 afişări
Imaginea articolului Vlad Voiculescu îşi nuanţează declaraţiile despre raportarea incorectă a morţilor COVID-19: ”Diferenţa poate fi de ordinul miilor”

Vlad Voiculescu îşi nuanţează declaraţiile despre raportarea incorectă a morţilor COVID-19: ”Diferenţa poate fi de ordinul miilor”

Vlad Voiculescu îşi nuanţează, vineri seară, declaraţiile făcute dimineaţă despre subraportarea morţilor COVID-19. Diferenţa între datele raportate poate fi „de ordinul miilor”. 

Întrebat la Digi24 despre câte mii de cazuri este vorba, Vlad Voiculescu a răspuns că deocamdată nu se ştie, dar este o certitudine faptul că decesele COVID-19 nu sunt raportate corect.

Investigaţia în acest caz a început de câteva zile: „o problema cu siguranţă există. Am făcut verificări la nivel de spitale, în cele două platforme în care se raportează”.

Vlad Voiculescu a explicat că a ieşit public cu cifra de „câteva mii”, deoarece a comparat cele 2 platforme - alerte.ms.ro şi corona-forms. Pe o platformă raportează spitale, iar pe cealaltă „toate entităţile” şi diferenţa este „semnificativă”.

Cele două platforme sunt în coordonarea Ministerului de Interne, respectiv a INSP şi Ministerului Sănătăţii.

„Nu e vorba de morţi ascunşi. Este o chestiune de metodologie”, a precizat fostul ministru.

Fostul ministrul al Sănătătţii a spus de ce vorbeşte despre aceste date cu atâta siguranţă. El a explicat că a luat un spital, s-a uitat la cifra deceselor şi a verificat cum e raportată pe cele două platforme: „pe ambele era subraportare, iar diferenţa era semnificativă”, care poate fi de ordinul miilor.

„Datele nu sunt certe. Este cert că există o diferenţă semnificativă şi poate fi de ordinul miilor”, a adăugat fostul ministru.

Întrebat dacă există posibilitatea să greşească el, fostul ministru a spus că nu are nicio îndoială că o diferenţă există.

Mai mult, Vlad Voiculescu nu a putut preciza dacă problema pe care a sesizat-o este de competenţa procuraturii: „nu ştiu. Ce spun eu e că metodologia trebuie revizuită, la fel şi modul în care este aplicată”.

Vineri dimineaţă, Vlad Voiculescu vorbea despre „indicii” că morţii COVID-19 nu sunt raportaţi corect.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici