REPORTAJ: Ricciardo şi Red Bull reuşesc prima breşă în "zidul" Mercedes

Pilotul Daniel Ricciardo şi echipa sa Red Bull au oprit, duminică, la Marele Premiu al Canadei, a VII-a etapă a CM de F1, seria de victorii consecutive ale Mercedes, care dura de la începutul sezonului, dar succesul lor a fost facilitat de problemele de fiabilitate ale "săgeţilor argintii".

157 afișări
Imaginea articolului REPORTAJ: Ricciardo şi Red Bull reuşesc prima breşă în "zidul" Mercedes

REPORTAJ: Ricciardo şi Red Bull reuşesc prima breşă în "zidul" Mercedes (Imagine: Mediafax FotoA/FP)

Dacă unitatea de propulsie nu dă rateuri, maşinile Mercedes pilotate de Nico Rosberg şi Lewis Hamilton sunt aproape imposibil de ajuns într-o cursă în acest moment. Însă pe circuitul Gilles Villeneuve din Montreal fiabilitatea a fost o problemă gravă pentru echipa germană, în condiţiile în care ambele monoposturi au fost afectate de defecţiuni.

Red Bull, team-ul care a dominat Formula 1 în ultimii patru ani, nu putea scăpa o asemenea ocazie, dar în mod surpinzător nu Sebastian Vettel este cel care a profitat. Sosit în acest an, în locul lui Mark Webber, Daniel Riciardo trebuia să fie "locotenetul" cvadruplului campion mondial. Însă australianul de 24 de ani nu a respectat ierahia şi a arătat de la începutul sezonului o formă superioară coechipierului său. În Canada, Ricciardo şi-a demosntrat încă o dată calităţile şi şi-a trecut în palmares prima victorie din carieră, sinonimă cu o lovitură importantă primită de Mercedes, care visa să câştige toate cursele

La Montreal, piloţii Mercedes au dominat ca de obicei calificările. Rosberg a fost cel mai rapid, urmat de Hamilton. Vettel a luat locul 3 pe grilă, iar colegul său Ricciardo pe al şaselea, după Valtteri Bottas - al patrulea şi Felipe Massa, ambii de la Williams.

Duminică, Hamilton a plecat furtunos în cursă, încercând să-l depăşească pe exterior pe coechipierul său. Însă manevra nu a avut sorţi de izbândă, iar britanicul s-a văzut întrecut de Vettel. Piloţii nu au avut timp să calce acceleraţia la maximum, pentru că monoposturile Marussia s-au ciocnit în primele viraje şi astfel a fost necesară intrarea maşinii de siguranţă pe pistă.

Cursa s-a reluat în turul 8/70, iar Hamilton a avut nevoie de puţin timp pentru a-şi recăpăta poziţia secundă de la Vettel. Ca la toate cursele din acest sezon, piloţii Mercedes s-au distanţat repede de restul plutonului şi singura problemă care se punea era în ce ordine vor trece ei linia de sosire pe primele două poziţii. Hamilton s-a apropiat sub o secundă de Rosberg şi a declanşat atacul asupa acestuia. Germanul a tăiat o şicană în momentul în care se apăra, iar manevra a intrat în atenţia comisarilor cursei. Lui Hamilton i s-a transmis să aştepte verdictul, care a fost în favoarea coechipierului său, respectiv nicio sancţiune.

Pilotul britanic a reluat atacurile asupra lui Rosberg, dar după jumătatea cursei a transmis la boxe că maşina sa pierde putere. După câteva momente, Rosberg a raportat aceeaşi problemă. Cei doi au încetinit şi avansul de aproape 25 de secunde avut faţă de locul 3 a început să se evapore. Massa a fost primul care a profitat şi a trecut la conducere când piloţii Mercedes au mers să schimbe pneurile a doua oară. La revenirea pe pistă, Hamilton a ocupat tot locul doi, dar înaintea lui Rosberg. Britanicul nu s-a bucurat prea mult, deoarece în scurt timp, în turul 48, a fost nevoit să abandoneze după ce motorul a cedat.

Simţind că pot da lovitura, inginerii de la Williams i-au transmis lui Massa să încerce să meargă până la capăt cu pneurile cu care era echipată maşina lui. Brazilianul a condus câteva tururi, însă pneurile nu au rezistat şi pilotul Williams a intrat la boxe.

Rosberg a revenit astfel în poziţia de lider, urmat foarte aproape de un grup de trei piloţi, cu Sergio Perez de la Force India în frunte. În spatele mexicanului erau Ricciardo şi Vettel, care se chinuiau de ceva vreme să-l întreacă, fără succes însă. Treptat, maşina lui Rosberg şi-a mai revenit în urma intervenţiilor de la boxe şi germanul a reuşit o perioadă să-l ţină pe Sergio Perez la o distanţă mai mare de o secundă astfel încât acesta să nu poată folosi DRS-ul. În ultimele zece tururi s-a lipit de acest grup de patru monoposturi şi Massa, care a recuperat peste cinci secunde graţie penurilor mai noi.

Finalul cursei a fost extrem de spectaculos. Întâi Ricciardo l-a depăşit pe Sergio Perez, în turul 66, şi două tururi mai târziu l-a întrecut şi pe Rosberg, preluând coducerea. La finalul turului 69, penultimul, Vettel a trecut şi el de Perez. Massa a încercat acelaşi lucru în ultimul tur, dar monopostul său a lovit puternic în spate maşina Force India, ambele fiind proiectate în zidurile de protecţie. Vettel, aflat în faţa celor doi, dar foarte aproape de aceştia, a scăpat ca prin minune să nu fie acroşat de vreunul dintre cele două monoposturi.

Accidentul din ultimul tur a adus din nou, pentru scurt timp, Safety Car-ul pe pistă. Ricciardo, plecat al şaselea de pe grilă, a trecut primul linia de sosire, urmat de Rosberg şi de Vettel.

Departe de locurile fruntaşe mult timp, Jenson Button (McLaren-Mercedes) a avut un final de cursă foarte bun, ocuând locul 4, înaintea germanului Nico Hulkenberg (Force India), al cincilea la final.

În condiţiile abandonurilor înregistrate de Hamilton, Massa şi Perez, Ferrari abia a obţinut locurile 6 - Fernando Alonso şi 10 - Kimi Raikkonen. Finlandezul a mai fost depăşit de conaţionalul său Valtteri Bottas de la Williams (locul 7), de francezul Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso (locul 8) şi de debutantul danez Kevin Magnussen de la McLaren-Mercedes.

Rezultatele de duminică au un efect important în clasamentul piloţilor. Hamilton a câştigat patru curse în acest an, de două ori mai multe decât Rosberg. Dar acest al doilea abandon în 2014 al britanicului cântăreşte greu în ierarhie, în condiţiile în care germanul care nu a fost niciodată mai jos de locul 2. Rosberg are acum 140 de puncte, în timp ce coechipierul său a acumulat 118 puncte. În urma victoriei obţinute, Ricciardo a trecut pe locul 3, cu 76 de puncte, Alonso a coborât pe 4, cu 69 de puncte, iar Vettel este pe locul 5 cu 60 de puncte.

La constructori, Mercedes nu are motive de îngrijorare, după ce a ajuns la 258 de puncte. Pe locul doi este Red Bull, cu 139 de puncte, urmată de Ferrari cu 87 de puncte.

După o scurtă trecere peste Ocean, Formula 1 revine în periplul european, iar peste două săptămâni este programat Marele Premiu al Austriei, pe circuitul de la Spielberg, în apropiere de Graz (20-22 iunie).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici