Astronomii au găsit o planetă de dimensiunea Pământului. Ce nume i-au dat

Astronomii au descoperit recent o exoplanetă de dimensiunea Pământului, situată la doar 31 de ani lumină de Sistemul Nostru Solar.

Imaginea articolului Astronomii au găsit o planetă de dimensiunea Pământului. Ce nume i-au dat

Sursa Foto - NASA

Exoplaneta orbitează o stea numită Wolf 1069, aşa că i s-a dat numele Wolf 1069 b. Se crede că este în jur de un sfert din masa Pământului, o raritate pentru exoplanetele descoperite până acum.

Majoritatea celor peste 5.000 de exoplanete descoperite sunt giganţi gazosi precum Jupiter sau Saturn. Aceste planete sunt mai mari decât planetele stâncoase precum Pământul, Marte sau Venus, ceea ce le face mai uşor de observat de la distanţă, transmite Forbes

Planeta recent descoperită orbitează o stea mult mai rece decât soarele nostru.

Se calculează că planeta are o temperatură de -23° C, care este prea rece pentru a menţine apa în stare lichidă. Cu toate acestea, această valoare se bazează pe faptul că planeta nu are atmosferă. Dacă ar avea o atmosferă asemănătoare Pământului, efectul de seră  ar creşte temperatura la 13 ° C.