Jamie Oliver, în centrul unui proces de 1,2 miliarde de dolari. Bucătarul a criticat carnea denumită "mâzgă roz"

Compania Beef Products Inc. a dat în judecată postul ABC News, pe care l-a acuzat că a difuzat o emisiune prezentată de maestrul bucătar Jamie Oliver, în care acesta a criticat carnea de vită procesată produsă de firma americană, numită "mâzga roz".

2530 afișări
Imaginea articolului Jamie Oliver, în centrul unui proces de 1,2 miliarde de dolari. Bucătarul a criticat carnea denumită "mâzgă roz"

Jamie Oliver, în centrul unui proces de 1,2 miliarde de dolari. Bucătarul a criticat carnea denumită "mâzgă roz" (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Compania americană susţine că postul ABC i-a indus astfel în eroare pe consumatori, făcându-i să creadă că acel produs este nociv pentru sănătate, relatează FoxNews.

Firma Beef Products Inc. (BFI), care are sediul în statul Dakota de Sud, a solicitat daune de 1,2 miliarde de dolari, susţinând că postul ABC a promovat în emisiunile sale 200 de declaraţii "false, amăgitoare şi defăimătoare" despre un produs a cărui denumire oficială este "carne slabă de vită, fin procesată", a precizat Dan Webb, avocatul companiei.

În documentele depuse la tribunal săptămâna trecută sunt menţionate şi numele unor persoane în calitate de acuzaţi, printre care se remarcă celebra prezentatoare de televiziune a postului ABC Diane Sawyer şi un specialist în microbiologie de la Departamentul pentru Agricultură care a inventat termenul "mâzgă roz".

Emisiunile difuzate de postul ABC "i-au determinat pe telespectatorii americani să creadă că produsul nostru - carne de vită - nu conţine deloc carne, că este o "mâzgă roz" nesănătoasă, periculoasă pentru consumul public", a declarat Webb.

Reprezentanţii ABC News, un post deţinut de grupul The Walt Disney Co., au negat acuzaţiile formulate de BPI.

"Acest proces este lipsit de integritate. Vom contesta cu vigoare acuzaţiile formulate", a declarat Jeffrey W. Schneider, vicepreşedintele postului ABC.

Deşi mai multe organizaţii şi companii au preluat şi folosit ulterior termenul "mâzgă roz", Webb a spus că postul ABC a fost dat în judecată întrucât acesta a atacat compania BPI "seară de seară".

"Acuzaţii s-au angajat timp de o lună într-o campanie de dezinformare vicioasă şi concertată împotriva BPI", referindu-se la emisiunile difuzate de acest post în perioada 7 martie - 3 aprilie.

Craig Letch, directorul departamentului de calitate alimentară în cadrul BPI, susţine că cifra de afaceri a acestei companii a scăzut cu 80% în perioada menţionată. Deşi a refuzat să precizeze cuantumul pierderilor financiare suferite, Letch a admis că firma pentru care lucrează a fost puternic afectată. Chiar dacă unii dintre clienţi şi-au reluat apoi relaţia comercială cu BPI, numărul acestora nu a fost suficient de mare pentru ca firma BPI să îi reangajeze pe oamenii care au fost concediaţi.

Webb afirmă că acele emisiuni difuzate de ABC News au avut un impact "catastrofal" asupra companiei BPI, care s-a văzut nevoită să îşi închidă trei dintre cele patru fabrici pe care le deţine în Statele Unite şi să concedieze 700 de angajaţi.

ABC a publicat o listă a băcăniilor americane importante care au ales să nu mai comercializeze acel produs, punând presiune asupra celorlalte băcănii, îndemnându-le să urmeze acest exemplu, prin includerea lor pe o "listă neagră", a spus Webb.

Reprezentanţii postului american s-au declarat îngrijoraţi de felul în care carnea de vită este procesată. Bucăţile de carne de vită sunt încălzite şi tratate cu o cantitate mică de amoniac, pentru a distruge bacteriile, iar această practică este folosită de multe decenii şi respectă standardele federale de siguranţă alimentară. Webb spune că ABC a ignorat această informaţie, lăsând în schimb impresia că "mâzga roz este un fel de produs chimic, un fel de substanţă respingătoare, oribilă, dezgustătoare, care a fost pusă în carne şi ascunsă astfel de consumatori".

Denumirea de "mâzgă roz" a devenit celebră după ce a fost folosită într-un articol apărut în The New York Times, în 2009, despre siguranţa metodelor de procesare a cărnii. La scurt timp după aceea, celebrul maestru bucătar Jamie Oliver a început o veritabilă campanie contra acestui produs, în show-ul său culinar "Food Revolution". McDonald's şi alte companii alimentare au renunţat la produs, iar multe lanţuri majore de supermarketuri, inclusiv Kroger şi Stop & Shop, au anunţat că nu vor mai comercializa carne ce conţine acest produs ieftin. O petiţie online, prin care se solicita eliminarea produsului din meniul şcolilor publice, a fost semnată de sute de mii de persoane.

Departamentul american pentru Agricultură a anunţat că cele mai multe dintre statele participante la National School Lunch Program au ales să comande carne tocată care nu conţine acel produs. Doar trei state americane - Iowa, Nebraska şi Dakota de Sud - au optat să comande carne care conţine produsul.

Compania BPI beneficiază însă de sprijinul guvernatorilor din statele Iowa, Nebraska, Kansas, Texas şi Dakota de Sud. Tom Vilsack, secretarul american pentru Agricultură, a apărat la rândul său produsul, spunând că guvernul federal nu l-ar fi aprobat dacă ar fi fost dăunător pentru sănătate.

Compania BPI a lansat o campanie proprie pe internet - pe site-ul www.beefisbeef.com - pentru a-şi apăra şi promova produsul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici