- Home
- Stirile zilei
- BUCUREŞTI, (10.02.2016, 12:03)
- Iulian Comanescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Trenduri în comunicare în România: Ioana Moldoveanu redactor-şef la VICE, despre multitasking şi furt intelectual
Serialul Mediafax referitor la trendurile de comunicare pe piaţa românească, în 2016, vă prezintă, miercuri, opiniile Ioanei Moldoveanu, redactor-şef la VICE România.
2426 afișări
Trenduri în comunicare în România: Ioana Moldoveanu redactor-şef la VICE, despre multitasking şi furt intelectual
În 2016, jurnaliştii trebuie să fie capabili să şi fotografieze/înregistreze video şi să stăpânească platforme de Internet, consideră Ioana Moldoveanu, redactor-şef la VICE România.
Moldoveanu mai spune că furtul de conţinut se generalizează, iar advertorialele, care sunt din ce în ce mai populare în detrimentul publicităţii clasice în presa scrisă (online şi tipărită), ar trebui să fie mai degrabă despre potenţialii consumatori ai brandului decât despre brandul propriu-zis.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
1. Jurnalistul multitasking
Nu mai există redacţiile mari, împărţite pe secţii, cu jurnalişti specializaţi. Acum trei, patru, cinci oameni fac totul: sunt reporteri, traducători, editori, corectori, fotografi, editori foto, editori html, cameramani şi editori video etc. Ceea ce face bugetele editoriale să fie funcţionale.
2. Furtul intelectual s-a transformat în pasiune
A crescut semnificativ numărul site-urilor care trăiesc din furt intelectual, ceea ce face şi mai greu sustenabilă profesia de jurnalist. Se preiau articole serios documentate, în care s-au investit timp şi bani, fără sursă, integral, care aduc trafic masiv şi sute de like-uri.
Am sunat de curând la un astfel de site, identitatea.ro, care „ţine aprinsă flacăra identităţii româneşti”, iar cel care mi-a răspuns m-a întrebat: „De pe ce site vreţi să scot articolul preluat integral, fără sursă, că avem multe?”. Apoi m-a asigurat că furtul a fost făcut din „pasiunea de a informa”, a insistat că nu fac profit, deşi site-urile lor abundă de Google Ads, şi mi-a promis că scoate siteul VICE „din baza de date”, ceea ce denotă volumul masiv la care lucrează şi imposibilitatea de a controla ceea ce fac. Un astfel de job, în care cineva dă copy paste, se plăteşte cu 100 de lei pe 500 de articole.
3. Sus conţinutul sponsorizat!
Brandurile au început să înţeleagă că advertorialele nu trebuie să fie despre produs, ci despre oameni care se mulează pe filosofia lui. Sunt din ce în ce mai deschise la a sponsoriza conţinut de calitate, care spune o poveste cu care cititorii se identifică, specifică canalului media respectiv, în detrimentul articolelor „despre brand”, pe care publicul are tendinţa să-l ignore.
Advertiserii au astfel şansa, dacă ştiu să profite de ea, să producă conţinut jurnalistic calitativ mai bun decât cel existent, datorită resurselor pe care le pot pune la dispoziţie.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Trenduri în comunicare în România, 2016: Crenguţa Roşu (DC Communication) despre integrare şi dialog
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe