Eşti bărbat singur şi vrei să ai o prietenă virtuală? Un profesor avertizează că ar putea fi periculos pentru viitorul societăţii

  • Mulţi bărbaţi din generaţiile Y şi Z apelează la aplicaţii cu avatare cu AI şi funcţie vocală pentru a-şi găsi rapid partenere virtuale.
  • Profesor: ,,Bărbaţii din noile generaţii preferă mai degrabă prietene virtuale decât să-şi mai caute partenere reale, în timp ce femeile tinere preferă să-şi caute parteneri mai în vârstă".
  • 63% dintre bărbaţii de 18-29 ani din SUA sunt singuri, 50% dintre bărbaţii singuri încearcă să-şi caute jumătatea.
2171 afișări
Imaginea articolului Eşti bărbat singur şi vrei să ai o prietenă virtuală? Un profesor avertizează că ar putea fi periculos pentru viitorul societăţii

@AiModelMilla, X - Avatar feminin generat de AI, pe care mulţi utilizatori de sex masculin l-au cerut în căsătorie

Acum 10 ani, părea a fi un scenariu de film, precum Her  cu Joaquin Phoenix care interpretează rolul unui bărbat care suferă de singurătate şi ajunge să-şi găsească alinarea la un A.I. cu voce feminină.

Dar acum, a devenit o realitate de când cu apariţia chatboţilor ca ChatGPT, Bing AI, Bard şi aplicaţiilor vocale ca ElevenLab, sau profile false cu poze generate de inteligenţa artificială de pe platforma Midjourney. 

Dar cel mai interesant este Cupid AI, în care bărbaţii singuri pot comunica cu avatare feminine digitale cu funcţie vocală, contra unei sume de 99 dolari.  

Pare o tehnologie inedită pentru bărbaţii singuri care sunt catalogaţi ca neatractivi sau care sunt incapabili să comunice cu persoane de sex opus, dar să şi întreţină o relaţie. 

Însă Liberty Vittert, statistician şi profesor, avertizează că tehnologia AI ar putea avea mai multe repercusiuni negative decât beneficii - ,,prietenele A.I. ruinează o întreagă generaţie de bărbaţi", aşa arată titlul unui articol semnat de ea. 

Vittert consideră că societatea umană ar putea fi dată peste cap din cauza acestui fenomen. 

,,Aplicaţiile care îţi crează prietena virtuală care vorbeşte cu tine, te iubeşte, îţi îndeplineşte fanteziile erotice, crează o relaţie perfectă. Ei mai degrabă aleg prietene virtuale decât să-şi mai caute partenere reale, însemnând că nu vor să aibă relaţii cu femei reale, nu vor să se căsătorească cu ele şi nici nu vor să aibă copii. Femeile tinere preferă să îşi caute parteneri în vârstă".  

Michael Smerconish, editorialist, declară pentru CNN că bărbaţii de noua generaţie suferă de pe urma aşa zisei epidemii a singurătăţii. 

Potrivit unor statistici, 63% dintre bărbaţii de 18-29 ani din SUA sunt singuri, în vreme ce la femei, procentul celor care trăiesc în singurătate este de numai 34%.  

50% dintre bărbaţii singuri încearcă să-şi caute jumătatea. 

Mare parte din bărbaţii singuri devin misogini şi inceli, iar alţii intră în depresie pentru că sunt catalogaţi ca fiind ,,fătălăi" sau urâţi fiindcă nu-şi acordă atenţie igienei personale şi aspectului. 

De ce avem două generaţii de bărbaţi singuri? 

Pe o notă personală, cred că în mare parte, cauzele acestui fenomen care ia amploare printre tinerii de sex masculin din generaţiile Y şi Z nu numai în America de Nord, dar şi în Europa, sunt multiple.  

Cauza principală este educaţia primită de la părinţii din generaţia X sau generaţia MTV. Majoritatea copiiilor din ultimele două generaţii au crescut cu câte un singur părinte datorită creşterii ratei divorţurilor în Occident.

Astfel, pentru că majoritatea părinţilor au avut locuri de muncă suprasolicitante şi nu au putut acorda atenţie băieţilor pentru a-i învăţa despre comunicare, socializare, integrare în societate şi relaţiile cu sexul opus. 

O altă cauză ar fi mass media, televiziunea şi cinematografia care au scos pe bandă rulandă producţii în care familia modernă este contant discreditată , de la serialele clasice de comedie ca Simpsons şi Married... with Children la ultimele seriale de pe Netflix, Disney+ şi HBO Max care arată familia modernă (în general, cu cuplu alcătuit dintr-o femeie şi un bărbat, şi cu doi-trei copii) într-o ipostază ce o face să pară ca un element conservator şi inutil zilelor noastre, chiar dacă sunt ficţiuni şi nu trebuiesc luate ca atare. 

Multe producţii au ecranizat femeia atractivă în ipostaze denigrante, ca fiind veşnic materialistă, egoistă, selectivă şi răutăcioasă. 

Şi desigur, a treia cauză ar fi situaţia economică din Occident din 2008 încoace, ceea ce a făcut ca întreţinerea unei familii şi creşterea unui singur copil în rândul categoriei populaţiei cu studii superioare şi cu loc de muncă să fie costisitoare.  

Mare parte din tineri pun cariera şi relaxarea pe primul loc şi nu se consideră apţi pentru a îndeplini responsabilităţi de întreţinerea unei familii. 

Alţii sunt încă profund afectaţi de traumele din trecut pe care le-au suferit din cauza certurilor dintre părinţi şi problemelor financiare pentru întreţinerea familiei. 

Mulţi tineri de sex masculin ar putea fi de altă orientare sexuală, probabil gay, bisexuali sau chiar au tendinţa de a se considera femei şi îşi doresc să devină transexuali. Dar sunt constrânşi de familie şi de comunitatea conservatoare să-şi caute o parteneră de sex feminin împotriva voinţei lor.  

Anii de şcoală în care băieţii vulnerabili au fost constant hărţuiţi şi agresaţi fizic de colegii lor care aveau mai multă forţă fizică şi aveau cel mai mare succes la colegele cele mai atractive, ar fi un alt factor.  

Conservatorii de extrema dreaptă dau vina pe noul val de feminism, feminizarea bărbaţilor şi pe mişcările progresiste care au persecutat toxicitatea masculină din ultima vreme.

Ei cred că progresismul şi feminismul au contribuit la dispariţia instituţiei familiei moderne şi i-au determinat pe majoritatea tinerilor de sex masculin să devină prea fricoşi, ezitanţi şi să capete complexul de inferioritate. 

 

 

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici