Google redefineşte navigarea online: limitează utilizarea de către agenţii de publicitate a cookie-urilor de urmărire a browserului

  • Protecţie activă: Google începe testarea limitării cookie-urilor de urmărire.
  • Confidenţialitate reinventată: utilizatorii Chrome vor experimenta o navigare fără intruziuni.
1046 afișări
Imaginea articolului Google redefineşte navigarea online: limitează utilizarea de către agenţii de publicitate a cookie-urilor de urmărire a browserului

Google redefineşte navigarea online: limitează utilizarea de către agenţii de publicitate a cookie-urilor de urmărire a browserului

Google va testa o nouă funcţie pe browser-ul Chrome, numită Tracking Protection (Protecţie împotriva urmăririi), într-un plan de a interzice cookie-urile de urmărire ale terţilor, utilizate de advertiseri pentru monitorizarea consumatorilor. Funcţia va fi implementată începând cu 4 ianuarie pentru 1% din utilizatorii Chrome la nivel global, restricţionând automat urmărirea între site-uri. Google are în vedere eliminarea completă a utilizării cookie-urilor de urmărire ale terţilor pentru utilizatori în a doua jumătate a anului 2024, însă această cronologie depinde de abordarea preocupărilor de concurenţă ridicate de Autoritatea pentru Concurenţă şi Pieţe din Marea Britanie (CMA), relatează Reuters.

CMA investighează planul Google de a reduce suportul pentru anumite cookie-uri în Chrome, având îngrijorări că acest lucru va afecta concurenţa în publicitatea digitală şi va influenţa segmentul de afaceri cel mai profitabil al companiei, publicitatea. Cookie-urile sunt fişiere speciale care permit site-urilor web şi advertiserilor să identifice utilizatorii individuali şi să urmărească obiceiurile lor de navigare.

Şefa antitrust a Uniunii Europene, Margrethe Vestager, a declarat în iunie că investigaţiile privind introducerea de către Google a unor instrumente pentru blocarea cookie-urilor de la terţi - parte a iniţiativei "Privacy Sandbox" a companiei - vor continua.

Advertiserii au exprimat îngrijorări cu privire la pierderea cookie-urilor în cel mai popular browser din lume, deoarece acest lucru le va limita capacitatea de a colecta informaţii pentru personalizarea anunţurilor şi îi va face dependenţi de bazele de date ale utilizatorilor Google. Planurile Google sunt văzute ca un pas către protejarea confidenţialităţii utilizatorilor, însă acestea au atras şi atenţia autorităţilor de reglementare din perspectiva concurenţei şi impactului asupra industriei publicitare digitale.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici