Începuturile HP, într-un garaj din California. Povestea locului de naştere al Sillicon Valley

  • Hewlett şi Packard au început într-un garaj din Palo Alto, California
  • Acum 73 de ani, pe 18 august, lua fiinţă corporaţia HP
  • Garajul din Palo Alto e considerat locul de naştere al Sillicon Valley
1332 afișări
Imaginea articolului Începuturile HP, într-un garaj din California. Povestea locului de naştere al Sillicon Valley

Sursa FOTO: YouTube Eric Wasatonic

Ca multe alte afaceri de miliarde de astăzi şi HP a început într-un garaj, unde Bill Hewlett şi David Packard construiau şi vindeau oscilatoare.

Numele firmei l-au ales dând cu banul să vadă cine va apărea primul în acte. Câştig de cauză a avut Bill Hewlett. Ca atare, compania s-a numit Hewlett-Packard.

Iar banii au început să curgă odată cu începerea celui de-al doilea război mondial, când cei doi au început să lucreze la tehnologii anti-radar sau proiectile cu senzori de proximitate.

Aşa că, pe 18 august 1947, Hewlet-Packard Company a devenit corporaţia HP. Garajul lor din Palo Alto e considerat astăzi locul de naştere al Sillicon Valley.

Perioada de strălucire a fost în anii 2000, când în reclamele HP apăreau Alicia Keys, Jay-Z sau Gwen Stefani, iar valoarea de piaţă urcase la peste 100 de miliarde de dolari. În 2009 era pe locul 9 în clasamentul celor mai valoroase firme din lume, dar o serie de decizii mai puţin inspirate, a făcut ca HP să mai valoreaze azi doar 25 de miliarde de dolari.

Bill Hewlett şi David Packard îţi povestesc începutul.

„La un moment dat, am hotărât să încercăm să infiinţăm o companie şi să pornim. Am căutat o casă cu un garaj pe care să-l folosim ca atelier.  Am adus o presă şi nişte scule în portbagaj şi am pornit atelierul. N-aveam nici cea mai vagă idee ce preţuri să punem produselor noastre.”

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici