Prima pagină » Tehnologie » Huawei revine pe primul loc pe piața smartphone-urilor din China. Apple crește ușor

Huawei revine pe primul loc pe piața smartphone-urilor din China. Apple crește ușor

Huawei și Apple se luptă pentru piața smartphone-urilor din China, unde Huawei a urcat din nou pe primul loc. Apple a revenit greu pe creștere, pentru prima dată după 2023.
Huawei revine pe primul loc pe piața smartphone-urilor din China. Apple crește ușor
Maria Miron
28 iul. 2025, 15:23, Tehnologie

Huawei și-a recâștigat poziția de lider pe piața smartphone-urilor din China în al doilea trimestru din 2025, livrând 12,2 milioane de telefoane, ceea ce reprezintă o creștere de 15% față de anul trecut și o cotă de piață de 18%, potrivit datelor furnizate de analiza firmei britanice Canalys, citată luni de CNBC.

Este pentru prima dată din primul trimestru al lui 2024 când Huawei revine pe primul loc în țara de origine.

China rămâne o provocare pentru Apple

Și Apple a înregistrat o ușoară revenire, cu 10,1 milioane de dispozitive livrate și o creștere anuală de 4%. Compania americană ocupă abia locul 5 pe piața chineză, dar este pentru întâia oară din ultimul trimestru din 2023 când Apple reușește să crească în această regiune.

Creșterea Apple vine într-un context complicat, marcat de concurența tot mai puternică din partea Huawei și Xiaomi: „Apple s-a confruntat cu mai multe obstacole în China, din cauza concurenței în creștere din partea producătorilor locali precum Huawei și Xiaomi”, arată raportul Canalys.

Dispozitivele Huawei vor fi unite prin HarmonyOS 5

Succesul Huawei se datorează și lansării propriului sistem de operare, HarmonyOS 5, prin care și-a propus să creeze un ecosistem digital propriu, adică un sistem în care toate dispozitivele sale – telefon, ceas inteligent, tabletă, laptop sau chiar electrocasnice smart, funcționează perfect împreună, fără să depindă de Google (Android) sau Apple (iOS).

Practic, un utilizator ar putea primi notificări de pe telefon direct pe ceasul Huawei, ar putea să controleze muzica sau temperatura din casă de pe tabletă, iar toate datele să se sincronizeze automat prin serviciile Huawei, toate dispozitivele comunicând între ele prin noul sistemul de operare care le înlocuiește pe cele oferite de companiile americane. Scopul este ca utilizatorii să rămână „în interiorul” universului Huawei și să folosească doar produse și servicii ale companiei.

„Această mișcare este așteptată să accelereze extinderea bazei de utilizatori a ecosistemului său independent”, a explicat analistul Lucas Zhong. În plus, lansarea frecventă de noi modele a contribuit la consolidarea poziției pe piață a Huawei.

Trump presează Apple să-și mute producția în SUA

Apple, în schimb, a recurs la reduceri de prețuri și la creșterea valorii pentru modelele preluate la schimb: „Apple a ajustat strategic prețurile pentru seria iPhone 16 în China, ceea ce a ajutat la creștere”, a transmis Canalys în analiza efectuată.

Președintele american Donald Trump a amenințat Apple cu tarife vamale și a cerut managerului Tim Cook să mute producția în SUA, o măsură pe care experții o consideră „aproape imposibilă”.

Rivalitatea puternică dintre Apple și Huawei nu afectează doar vânzările din China. Succesul sau eșecul uneia dintre ele într-o piață mare și importantă, cum este China, poate determina compania să își schimbe planurile și prioritățile peste tot în lume, nu doar în acea țară.