Majoritatea utilizatorilor (85%) sunt preocupaţi de confidenţialitatea datelor pe Android. Situaţia în privinţa aplicaţiilor

Utilizatorii sunt cel mai interesaţi să afle cum să-şi configureze setările de confidenţialitate, în special pe Android (85%). În ceea ce priveşte aplicaţiile, majoritatea solicitărilor din acest an au fost legate de regulile de securitate Google (22%).

170 afișări
Imaginea articolului Majoritatea utilizatorilor (85%) sunt preocupaţi de confidenţialitatea datelor pe Android. Situaţia în privinţa aplicaţiilor

Majoritatea utilizatorilor (85%) sunt preocupaţi de confidenţialitatea datelor pe Android. Situaţia în privinţa aplicaţiilor

Kaspersky a analizat datele anonimizate, furnizate voluntar de utilizatorii Privacy Checker. Este un site web care oferă sfaturi utile cu privire la instrucţiuni legate de confidenţialitate şi securitate pentru diverse platforme de internet şi aplicaţii digitale.

Potrivit datelor, utilizatorii sunt cel mai interesaţi să afle cum să-şi configureze setările de confidenţialitate, în special pe Android (85%). În ceea ce priveşte aplicaţiile, majoritatea solicitărilor din acest an au fost legate de regulile de securitate Google (22%).

Potrivit „Digital Privacy and Security Survey“, realizat de Institutul Calyx în 2021, 80% dintre respondenţi au fost îngrijoraţi cu privire la subiectul confidenţialităţii digitale, în ultimul an, şi 59% au spus că se simt mai conştienţi de modul în care sunt tratate datele lor decât erau cu un an în urmă.

Descoperirile Kaspersky au fost evidenţiate pe baza datelor anonime referitoare la vizitele effectuate pe site-ul web Kaspersky Privacy Checker între ianuarie 2022 şi iulie 2022. De asemenea, aceste observaţii au inclus şi analiza serviciilor şi platformelor cel mai des întâlnite în solicitările utilizatorilor, referitoare la instrucţiunile de setare a securităţii.

Conform acestor date, au existat mult mai multe solicitări de acest fel pentru serviciile pe Android, în comparaţie cu alte sisteme de operare. Windows şi iOS au obţinut acelaşi rezultat (6%), iar cel mai mic număr de solicitări a fost înregistrat pentru Mac (3%).

Datele pentru cele mai vizualizate pagini de pe site-ul Privacy Checker confirmă, de asemenea, cea mai mare popularitate pentru solicitările referitoare la Android – primele cinci erau toate legate de instrucţiunile pentru acest sistem de operare.

Cel mai mare număr de utilizatori au fost interesaţi de setările de confidenţialitate de nivel mediu pentru Google (17%).

Următoarele trei poziţii au înregistrat toate acelaşi procent (9%), fiind ocupate de solicitările pentru un nivel mediu de confidenţialitate pentru Chrome şi WhatsApp, precum şi cele mai stricte setări de confidenţialitate legat de Google. Pe a cincea poziţie se află instrucţiunile pentru un nivel mediu de securitate pe Facebook (7%).

În ceea ce priveşte setările aferente serviciilor, utilizatorii au fost cel mai adesea interesaţi de regulile pentru Google (22%), WhatsApp (14%), regulile de confidenţialitate ale sistemelor de operare şi Chrome (12% fiecare).

Instagram (11%) a închis primele cinci poziţii, depăşind uşor Facebook, anul acesta, în ceea ce priveşte numărul de solicitări – ponderea Facebook a fost de 10%.

În plus, pe platforma Privacy Checker, utilizatorii pot alege dintre trei niveluri diferite de setări de securitate – puternic, mediu şi relaxat. Anul acesta, pentru toate serviciile, cea mai mare pondere a cererilor a fost legată de instrucţiuni de nivel mediu. Excepţia a fost pentru browserul Safari, unde utilizatorii au fost mai interesaţi de cele mai stricte reguli de confidenţialitate – 54% faţă de 45% pentru nivelul mediu.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici