VIDEO  Maşina electrică care se transformă într-o dronă

  • De ceva timp, vehiculele eVTOL sunt din ce în ce mai prezente în diferitele proiecte de mobilitate durabilă ale viitorului.
  • Acronimul înseamnă Electric Vertical Take-off and Landing, care în engleză înseamnă vehicul electric de decolare şi aterizare verticală.
  • Diferenţa faţă de un elicopter este că are cel puţin opt elice şi este alimentat de un motor electric, mai degrabă decât de un motor cu ardere internă.
2143 afișări
Imaginea articolului Maşina electrică care se transformă într-o dronă

Vehiculul poate avea roţi, fiind un factor de formă care îi permite să parcurgă un drum ca o maşină, dar şi ca o dronă pe roţi.

Proiectul Honda este mai ambiţios şi combină un eVTOL cu o flotă de maşini autonome pentru a permite oamenilor să parcurgă distanţe şi mai mari decât de obicei.

O companie de mobilitate chineză numită Xpeng tocmai a publicat rezultatele şi imaginile primului zbor al eVTOL al său: Xpeng AeroHT.

Este o maşină cu o greutate de aproximativ 2.000 kg, care în aparenţă diferă de o maşină convenţională doar prin prezenţa a două elemente mari pe acoperiş.

Arată ca o maşină cu o dronă mare pe acoperiş. Deocamdată este un zbor experimental, pentru a verifica dacă totul funcţionează conform aşteptărilor.

Nu este un vehicul de serie

Acest prim test al Xpeng eVTOL a fost complet normal, atât la decolare, cât şi la aterizare, dar a servit şi la efectuarea unor teste precum oprirea unuia sau mai multor rotoare în timpul zborului şi verificarea reacţiei generale a aeronavei cu o propulsie mai mică.

Noutatea acestei dezvoltări este că atât la sol, cât şi în aer, volanul este folosit pentru a o conduce. Pe lângă volan, pilotul trebuie să folosească şi o manetă pentru a avansa, a merge înapoi sau pentru plana vehiculul in aer, pe lângă funcţiile de ridicare sau coborâre a altitudinii de zbor. Oricum, acesta nu pare a fi un vehicul destinat producţiei de serie.

Compania a recunoscut că zborul unui vehicul de două tone pentru mai mult de aproximativ 30 de kilometri este destul de complex şi că o mare parte a problemei constă în consumul mare de baterie necesar pentru a realiza acest lucru.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici